Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Hlavní strana > Aktuality > Ukázka studentské práce: Buďte dobrá sociální podpora Vašich blízkých

Ukázka studentské práce: Buďte dobrá sociální podpora Vašich blízkých



Datum konání:
14.4.2016

Buďte dobrá sociální podpora Vašich blízkých

Jak uvedl auto knihy Jak neztratit nadšení Jaro Křivohlavý, nikdy není dostatek činu, kterému říkáme sociální podpora. Říkáte si, že to nemusí být pravda, ale mohu vás přesvědčit, že v následujících 10 tipech naleznete alespoň jednu inspiraci, která vám nebyla doposud známá.

Ilustrační obrázekNaslouchání – Jak určitě víte, sdílená radost rovná se dvojnásobná radost, kdežto sdílená bolest rovná se poloviční bolest. Tento způsob podpory není potřeba jen při velikých obtížích, ale měli bychom ho zařadit i mezi naše „Daily Hassles“ – každodenní starosti.

Potřeba sociálního zrcadla – Podávání neutrální zpětné vazby znamená, že neutrální zpětnou vazbu obdržíte i vy! Jak se říká „Naše chování ovlivňuje celou společnost v našem okolí.“. Sociální podpora by měla být o tom, že budete na své okolí působit hlavně pozitivně a motivačně.

Uznání – Upozornění na hodnotu vykonané práce je potřeba ve všech oborech a pro každého z nás, a to nejvíce u dlouhodobě nemocných lidí, snažících se podnikatelů, vědců a zkrátka lidí, kteří bojují v dlouhé cestě za úspěchem!
Př. T. Edison zkusil 2000 materiálů a žárovka mu nesvítila, říkal si, jak nic neví, nic nezjistil. Najednou ale procházel návštěvník laboratoře a pochválil Thomase za to, že už ví o 2000 materiálech, které nerozsvítí žárovku!

Povzbuzování – Je to potřeba k tomu, abychom byli tím, kým býti chceme nebo máme. Nejlepší povzbuzování je od sociálně, emocionálně nebo morálně zralejších, ale také ze seminářů a konferencích. Nikoho ovšem neurazí sociální podpora od rovného nebo mladšího člověka.

Soucítění (Empatie) – Každý z nás potřebuje, a to nejlépe již v mládí osobu, se kterou může sdílet špatné a dobré zážitky. Lidé, kteří mají blízkou osobu tzv. „na všechny chvíle“, mají výrazně nižší riziko psychických problémů až psychického vyhoření (burnout).

(Tato práce je příspěvkem na blog věnovaný motivaci; ilustrační obrázek je volně šířené dílo)