fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Měsíční plán akcí: duben 2024
2 3 4 5 6 7
8 9 10
pIšQworky jsou za námi, teď je tady Prezentiáda
11 12
Ředitelské volno dne 12. dubna 2024
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
The Way We Were
Jak proběhne poslední zvonění 2024
24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Napsali o nás: Studenti gymnázia výborně uspěli v roli manažerů

Napsali o nás: Studenti gymnázia výborně uspěli v roli manažerů



Datum konání:
24.5.2017

Ředitelka milevských novin Libuše Kolářová hovořila s našimi úspěšnými studenty třetího ročníku a napsala redakční článek pro Milevské noviny č. 22/2017. Článek uvádíme  s drobnými úpravami.

Studenti gymnázia výborně uspěli v roli manažerů

Ve středu 24. května proběhlo v Praze národní finále středoškolské soutěže Nejlepší Ja TITAN tým, kterou osmnáctým rokem pořádá nezisková vzdělávací organizace JA Czech. Jejím iniciátorem byl Tomáš Baťa, který byl v 90. letech z České republiky osloven, aby obnovil někdejší Baťovy školy práce. On sám je ale už považoval za překonané a zprostředkoval do České republiky systém vzdělávání v ekonomice a finanční gramotnosti, který se mimo jiné elektronicky vyučuje a vrcholí touto soutěží.

Studenti v sídle HP v Praze -  MichliDo pražského finále v sídle pobočky firmy Hewlett – Packard se probojovalo osm týmů z původních asi 45 ze středních škol z celé České republiky. Vítězi finálového klání se stali studenti z Gymnázia Ostrava - Hrabůvka. A hned stříbrný byl tým ve složení Martin Rektoris a Radek Fiala z Gymnázia Milevsko pod vedením učitele Jiřího Školníka. Třetí místo putovalo na elektronickou průmyslovku do Plzně. V nejlepší osmičce přitom patřilo milevskému gymnáziu i páté místo, které obsadila dvojice Dominik Reiniš a Vít Pouzar.

JA TITAN je ekonomická situační počítačová hra, která ukazuje studentům problematiku rozhodování ve firmě a pomáhá jim pochopit základní tržní principy. Studenti jsou rozděleni do skupin (firem), které existují na stejném trhu, prodávají stejný výrobek a navzájem si konkurují, Soutěží se o to, kdo dosáhne lepších ekonomických výsledků. Celkem se odehrálo sedm kol, v nichž se týmy měly připravit na vánoční prodej dané fiktivní novinky, příslušně podpořit prodej marketingem, pak adekvátně zareagovat na lednové snížení prodeje, také rozhodnout, kolik z utrženého zisku věnují na další rozvoj výroby, zda se a v jaké míře podpoří charitativní projekty. „V lednu po Vánocích se mohla cena i trochu zvednout při dobré podpoře marketingem, protože techničtí nadšenci kupují novinku i tak. Při menším prodeji se dá dosáhnout prakticky stejný zisk,“ zmínil taktiku Radek Fiala. „ Když jsme pak ale dostali zadání, že zájem o produkt klesá, eliminovali jsme marketing a výrazně snížili cenu. To je reklama sama o sobě. Ale ukázalo se, že jsme s cenou šli až zbytečně nízko a tím nám soupeři z Ostravy utekli,“ popsal další vývoj napínavé soutěže Martin Rektoris. „My jsme se postupně prodrali z osmého až na páté místo a na čtvrté nám chyběly tři body. Šli jsme zas do marketingu až moc,“ prozradil člen druhého týmu Dominik Reiniš. Nakonec soutěžící názorně viděli, kolik procent trhu jejich fiktivní firmy pokryly a tím se stanovilo pořadí. Domů si milevští studenti odvezli vědeckou kalkulačku s rozšířenými funkcemi, myš, knížku o známých značkách a reklamní předměty. Byli trošku zklamaní, protože v předchozích ročnících byli organizátoři štědřejší a vítězům dávali i různou elektroniku. Zkušenosti z takové konkurenční zkoušky jsou ale k nezaplacení.