Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Drobečková navigace

Hlavní strana > Aktuality > Napsali o nás: Studenti gymnázia výborně uspěli v roli manažerů

Napsali o nás: Studenti gymnázia výborně uspěli v roli manažerů



Datum konání:
24.5.2017

Ředitelka milevských novin Libuše Kolářová hovořila s našimi úspěšnými studenty třetího ročníku a napsala redakční článek pro Milevské noviny č. 22/2017. Článek uvádíme  s drobnými úpravami.

Studenti gymnázia výborně uspěli v roli manažerů

Ve středu 24. května proběhlo v Praze národní finále středoškolské soutěže Nejlepší Ja TITAN tým, kterou osmnáctým rokem pořádá nezisková vzdělávací organizace JA Czech. Jejím iniciátorem byl Tomáš Baťa, který byl v 90. letech z České republiky osloven, aby obnovil někdejší Baťovy školy práce. On sám je ale už považoval za překonané a zprostředkoval do České republiky systém vzdělávání v ekonomice a finanční gramotnosti, který se mimo jiné elektronicky vyučuje a vrcholí touto soutěží.

Studenti v sídle HP v Praze -  MichliDo pražského finále v sídle pobočky firmy Hewlett – Packard se probojovalo osm týmů z původních asi 45 ze středních škol z celé České republiky. Vítězi finálového klání se stali studenti z Gymnázia Ostrava - Hrabůvka. A hned stříbrný byl tým ve složení Martin Rektoris a Radek Fiala z Gymnázia Milevsko pod vedením učitele Jiřího Školníka. Třetí místo putovalo na elektronickou průmyslovku do Plzně. V nejlepší osmičce přitom patřilo milevskému gymnáziu i páté místo, které obsadila dvojice Dominik Reiniš a Vít Pouzar.

JA TITAN je ekonomická situační počítačová hra, která ukazuje studentům problematiku rozhodování ve firmě a pomáhá jim pochopit základní tržní principy. Studenti jsou rozděleni do skupin (firem), které existují na stejném trhu, prodávají stejný výrobek a navzájem si konkurují, Soutěží se o to, kdo dosáhne lepších ekonomických výsledků. Celkem se odehrálo sedm kol, v nichž se týmy měly připravit na vánoční prodej dané fiktivní novinky, příslušně podpořit prodej marketingem, pak adekvátně zareagovat na lednové snížení prodeje, také rozhodnout, kolik z utrženého zisku věnují na další rozvoj výroby, zda se a v jaké míře podpoří charitativní projekty. „V lednu po Vánocích se mohla cena i trochu zvednout při dobré podpoře marketingem, protože techničtí nadšenci kupují novinku i tak. Při menším prodeji se dá dosáhnout prakticky stejný zisk,“ zmínil taktiku Radek Fiala. „ Když jsme pak ale dostali zadání, že zájem o produkt klesá, eliminovali jsme marketing a výrazně snížili cenu. To je reklama sama o sobě. Ale ukázalo se, že jsme s cenou šli až zbytečně nízko a tím nám soupeři z Ostravy utekli,“ popsal další vývoj napínavé soutěže Martin Rektoris. „My jsme se postupně prodrali z osmého až na páté místo a na čtvrté nám chyběly tři body. Šli jsme zas do marketingu až moc,“ prozradil člen druhého týmu Dominik Reiniš. Nakonec soutěžící názorně viděli, kolik procent trhu jejich fiktivní firmy pokryly a tím se stanovilo pořadí. Domů si milevští studenti odvezli vědeckou kalkulačku s rozšířenými funkcemi, myš, knížku o známých značkách a reklamní předměty. Byli trošku zklamaní, protože v předchozích ročnících byli organizátoři štědřejší a vítězům dávali i různou elektroniku. Zkušenosti z takové konkurenční zkoušky jsou ale k nezaplacení.