fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26
Corny 2017
27 28 29 30
Blíží se konec termínu pro registraci do Logické olympiády
1
Měsíční plán akcí: říjen 2017
2
Vektor 4
3 4 5 6 7 8
Přihlášky do Logické olympiády uzavřeny
9 10 11
Přírodovědný klokan 2017
Ohlédnutí za Přírodovědným klokanem
12
Upozornění na dočasnou nefunkčnost informačního systému školy
13 14 15
Orientační maturitní kalendář JARO 2018
Určení maturitních předmětů profilové části MZ
16
Mléko do škol: informace o nejbližších závozech
17 18
Prezentace SŠ v Táboře
19
Fond Sidus: Změn sebe - změníš svět
20
Code Week s "bobrem"
21 22
23 24
Gazdina roba
25
pIšQworky 2017
Exkurze zaměřená na separaci a recyklaci odpadů
26 27 28 29
30 31 1
Měsíční plán akcí: listopad 2017
2 3
Výsledky Logické olympiády 2017
4 5
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance I > Akcie a dluhopisy > Metodika

Metodika

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF1

DUM: VY_32_INOVACE_EKF1_12

Ověření ve výuce: Třída 2.A Datum: 7.2.2014


AKCIE A DLUHOPISY

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: druhy akcií, kupon

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s podstatou akcií a dluhopisů. Žák se seznámí s těmito cennými papíry a získá schopnost posuzovat investice do akcií a dluhopisů z hlediska výnosnosti, rizika a likvity. Hlavním cílem je přesvědčit žáka o vhodném investování disponibilních prostředků pomocí portfolia různých produktů, tak aby dosáhl přiměřené výnosnosti, minimalizoval riziko a zajistil potřebnou likviditu svých investovaných prostředků.

Součástí digitálního učebního materiálu jsou dvě aktivity, při kterých žák pracuje s webovými stránkami (jedna je v angličtině).

Další aktivitou je opakovací test s pěti uzavřenými otázkami. Výsledek a spolu se správným řešením testu získá okamžitě po jeho dokončení. Pro nové spuštění testu je nutno obnovit načtení stránky v prohlížeči (tlačítkem F5).

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.