fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26
Corny 2017
27 28 29 30
Blíží se konec termínu pro registraci do Logické olympiády
1
Měsíční plán akcí: říjen 2017
2
Vektor 4
3 4 5 6 7 8
Přihlášky do Logické olympiády uzavřeny
9 10 11
Přírodovědný klokan 2017
Ohlédnutí za Přírodovědným klokanem
12
Upozornění na dočasnou nefunkčnost informačního systému školy
13 14 15
Orientační maturitní kalendář JARO 2018
Určení maturitních předmětů profilové části MZ
16
Mléko do škol: informace o nejbližších závozech
17 18
Prezentace SŠ v Táboře
19
Fond Sidus: Změn sebe - změníš svět
20
Code Week s "bobrem"
21 22
23 24
Gazdina roba
25
pIšQworky 2017
Exkurze zaměřená na separaci a recyklaci odpadů
26 27 28 29
30 31 1
Měsíční plán akcí: listopad 2017
2 3
Výsledky Logické olympiády 2017
4 5
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Charakteristiky polohy > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_03

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 13.9.2013


CHARAKTERISTIKY POLOHY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: průměr - aritmetický prostý i vážený, geometrický, harmonický, Excel - statistické funkce

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s základními charaktistikami polohy (středními hodnotami). Žák určí vhodnost užití určité charaktestiky pro příslušný znak konkrétního statistického souboru. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě v tabulkovém procesoru na základě přiloženého souboru. Použitý statistický soubor je určen pro i další DUMy. Učitel řídí diskusi se žáky. Vede žáky ke správně volbě vhodně charakteristiky polohy. Své znalosti si žák ověří v testu s pěti uzavřenými otázkami. Nové spuštění testu je možné stiskem klávesy F5.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.