fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26
Corny 2017
27 28 29 30
Blíží se konec termínu pro registraci do Logické olympiády
1
Měsíční plán akcí: říjen 2017
2
Vektor 4
3 4 5 6 7 8
Přihlášky do Logické olympiády uzavřeny
9 10 11
Přírodovědný klokan 2017
Ohlédnutí za Přírodovědným klokanem
12
Upozornění na dočasnou nefunkčnost informačního systému školy
13 14 15
Orientační maturitní kalendář JARO 2018
Určení maturitních předmětů profilové části MZ
16
Mléko do škol: informace o nejbližších závozech
17 18
Prezentace SŠ v Táboře
19
Fond Sidus: Změn sebe - změníš svět
20
Code Week s "bobrem"
21 22
23 24
Gazdina roba
25
pIšQworky 2017
Exkurze zaměřená na separaci a recyklaci odpadů
26 27 28 29
30 31 1
Měsíční plán akcí: listopad 2017
2 3
Výsledky Logické olympiády 2017
4 5
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Složené úročení > Metodika

Metodika

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_09

Ověření ve výuce: Třída 6.X Datum: 10.1.2014


SLOŽENÉ ÚROČENÍ

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Úrok, úroková míra, typy úročení, doba splatnosti

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s podstatou složeného úročení. Žák rozliší jednoduché a složené úročení. Žák vypočítá zvýšenou jistinu o úrok při složeném úročení. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě, při němž dosahuje hodnoty do vestavěného kalkulátoru a také do kalkulaček složeného úročení vytvořených v tabulovém procesoru. Postup práce žáka je popsán přímo v materiálech.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.