fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Jak to bude s maturitami a přijímacími zkouškami?
Časové schéma maturit v naší škole
Měsíční plán akcí: červen 2020
2 3 4 5
Písemná část maturitní zkoušky z dějepisu
6 7
8
Přijímací zkoušky v naší škole
OCHRANA ZDRAVÍ NA SŠ V PRŮBĚHU PŘIJÍMACÍCH ZKOUŠEK A MATURITNÍCH ZKOUŠEK 19/20
9
Přijímací zkoušky v naší škole
10
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
11
Soutěž BRLOH Extra
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Rozhovor s dvěma finalisty soutěže Nejlepší JA Titan tým
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
12
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
13
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
14
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
15
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
16
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
Výsledky 1. kola přijímacího řízení pro šk.r. 2020/21 - 4G
17
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
Výsledky 1. kola přijímacího řízení pro šk.r. 2020/21 - 6G
Zrušení povinné maturity z matematiky
18
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
19
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
20 21
22
Jak proběhne závěr školního roku?
Maturity ve třídě 4.A
23
Maturity ve třídě 4.A
24
Maturity ve třídě 4.A
Vyhlášení 2. kola přijímacího řízení do 4G a 6G
Maturity ve třídě sexta
25
Maturity ve třídě 4.A
Maturity ve třídě sexta
Ukončení maturit ve třídě 4.A
26
Rozhovor s vítězkou soutěže v psaní na počítači na přesnost
Maturity ve třídě sexta
Ukončení maturit ve třídě sexta
27 28
29 30
Předávání vysvědčení
Závěr školního roku 2019/2020
1
Úřední dny o prázdninách (červenec)
Měsíční plán akcí: červenec 2020
Pořadí přijatých uchazečů do 4G - 2. kolo
2
Úřední dny o prázdninách (červenec)
Slavnostní předávání maturitních vysvědčení třídě 4.A
3
Úřední dny o prázdninách (červenec)
4
Úřední dny o prázdninách (červenec)
5
Úřední dny o prázdninách (červenec)
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Jihočeská robotika 2. ročník

Jihočeská robotika 2. ročník



Datum konání:
4.6.2019

V úterý 4. června 2019 jsem se zúčastnil 2. ročníku konference zaměřené na robotiku a programování ve školách. Toto setkání bylo určeno ředitelům a pedagogům 1. a 2. stupně ZŠ i SŠ a rovněž vedoucím či lektorům DDM a SVČ. Jeho cílem bylo ukázat,  že robotika ve školách má smysl a že se jí učitelé nemusí bát. Zájemci dostali praktické tipy a příklady, jak na to.

Obr. 1: Plakát

Obr. 2: OzobotCílem polytechnického vzdělávání ve 21. století je rozvíjet u žáků a studentů znalosti a dovednosti technického prostředí. Pomáhat dětem vytvářet správné pracovní návyky, které využijí v běžném životě a později i v pracovním prostředí, dále posilovat zájem o technické obory, podporovat kreativitu, touhu tvořit a v neposlední řadě rozvíjet i tzv. soft skills, které jsou nutné pro práci v týmu. Možností, jak polytechnické vzdělávání zařadit do vzdělávacího procesu, je opravdu hodně. Robotiku lze implementovat v rámci školních vzdělávacích programů do většiny běžných předmětů nebo se věnovat robotice v kroužcích či klubech. Ty můžete nyní zřídit díky podpoře EU projektů – a v rámci Šablon II mohou kroužky a kluby otevírat jak školy, tak školní družiny i střediska volného času.

Po úvodu zaměřeném na význam robotiky ve vzdělání jsme se nejprve seznámili s malým robotem Ozobotem, se kterým mohou pracovat i mladší žáci. Ozobot umí rozlišovat barvy a sledovat stopu nakreslenou např. černým fixem o šíři 5 mm. Programuje se pomocí příslušných kombinací barev, které se vkládají přímo do černé stopy (viz obr. 2). 

Obr. 3: Ozobot - vodní slalomPrakticky jsme si zkusili naprogramovat proplouvání Ozobotu zelenými povodnými a červenými protivodnými brankami vodního slalomu (obr. 3.)

Následoval dopolední blok seminářů, z nichž jsem si vybral blok Začínáme s programováním - on-line aplikace a portály zaměřené na algoritmizaci a programování. Poznali jsme řadu různých desktopových i online aplikací zaměřených na kreslení i test vývojových diagramů, programování pomocí bloků, her, které učí děti algoritmům a programování aj.. Obr. 4: Hry BlocklyNejvíce mě zaujala Hry Blockly, která obsahuje řadu úloh, pomocí nichž si žáci procvičí práci s bloky. Aplikace pracuje online bez registrace a je lokalizována i do češtiny (viz obr. 4)

Obr. 5: Robot sestavený z  VEX IQPro odpolední část jsem si vybral program Robotika s VEX IQ - stavba robotického modelu a programování pro 2. stupeň ZŠ či SŠ.  Robotická konstrukční stavebnice VEX IQ má různé verze a mohou s ní pracovat starší žáci, středo i vysokoškoláci. Naší úkolem bylo naprogramovat ovládání jedním kolečkem směr otáčení jiného kolečka, přičemž rychlost otáčení cílového kolečka závisela na vzdálenosti překážky (naší ruky) od čidla pro měření vzdáleností a dynamicky se měnila pohybem ruky. Ukázka robota sestaveného z robotické stavebnice VEX IX (obr. 5).

Celá akce se mi velmi líbila a inspirovala mě pro výuku informatiky na naší škole.