Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30
Předávání vysvědčení
Závěr školního roku 2019/2020
1
Úřední dny o prázdninách (červenec)
Měsíční plán akcí: červenec 2020
Pořadí přijatých uchazečů do 4G - 2. kolo
2
Úřední dny o prázdninách (červenec)
3
Úřední dny o prázdninách (červenec)
4
Úřední dny o prázdninách (červenec)
5
Úřední dny o prázdninách (červenec)
6
Úřední dny o prázdninách (červenec)
7
Úřední dny o prázdninách (červenec)
8
Úřední dny o prázdninách (červenec)
9
Úřední dny o prázdninách (červenec)
10
Úřední dny o prázdninách (červenec)
11
Úřední dny o prázdninách (červenec)
12
Úřední dny o prázdninách (červenec)
13
Úřední dny o prázdninách (červenec)
14
Úřední dny o prázdninách (červenec)
15
Úřední dny o prázdninách (červenec)
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Drobečková navigace

Hlavní strana > Aktuality > Rozhovor s vítězkou soutěže v psaní na počítači na přesnost

Rozhovor s vítězkou soutěže v psaní na počítači na přesnost



Datum konání:
26.6.2020

Psaní na počítači se jsme se v našich článcích od uzavření školy v polovině března věnovali několikrát, naposledy v rozhovoru s vítězkou soutěže na přesnost, pojmenované "Velká finálová soutěž zvaná též beltinská neboli filipojakubská", Adrianou Maťhovou. O měsíc později jsem vyhlásil soutěž k MDD. Ta byla opět na přesnost a měla vítěze dva, protože jednak probíhala jako denní bodovačka ve stylu soutěžení v dráhové cyklistice. V té získala nejvíce bodů Natálka z primy. A jednak jako soutěž o absolutního vítěze s nejlepším výkonem v soutěži, toho dosáhla Kamila Petrová, která je stejně jako Adriana ze 3.A. V současné době probíhá třetí a letos poslední velká soutěž, tentokrát na rychlost. Do této chvíle se do ní zapojilo deset soutěžících. Svůj výkon mohou zlepšovat a ostatní zájemci  se mohou ještě připojit až do půlnoci 26. června 2020. Aktuálně vede rovněž Kamila Petrová.

Položil jsem Kamile několik otázek:


Kamila PetrováV době koronavirové jsem náhodou uviděl možnost zapojit zdarma školu do aplikace Psaní hravě. Přišlo mi to jako vhodná náplň pro období distanční výuky. Ukázalo se, že to byl dobrý nápad. Čím tebe tato nabídka oslovila a co vedlo k rozhodnutí to zkusit?

Na klávesnici jsem uměla psát již předtím, ale nikdy jsem se neučila desetiprstovou hmatovou metodu. Postupem času jsem si vytvořila svůj vlastní prstoklad, který ale nebyl tak přehledný a psaní nebylo plynulé. Chtěla jsem se naučit správný prstoklad a během karantény jsem na to měla spoustu času. Proto mě nabídka velmi zaujala a zapojila jsem se do kurzu. Musím říct, že mě to bavilo a často jsem od  školní práce utíkala právě k Psaní hravě ☺. Líbilo se mi, že to má nějaký smysl a bude se mi to hodit například i v budoucím povolání. Zároveň to byla výzva a motivovalo mě, když jsem viděla postup a výsledky ostatních spolužáků.

Dosáhla jsi nejen velké přesnosti, ale i rychlosti. Máš ještě nějakou jinou průpravu? Vím, že stejně jako Adriana hraješ na ukulele a asi i na kytaru. Hraješ nebo hrála jsi někdy na nějaký klávesový nástroj?

Jak už jsem psala, tou správnou desetiprstovou hmatovou metodou jsem nikdy nepsala, ale s klávesnicí pracuji velmi často, ať už dělám věci do školy, nebo hraji počítačové hry :). Takže pro mě nebylo těžké zorientovat se, spíš jsem měla problém přeučit se chyby, které jsem si během několika let zafixovala. S Áďou jsme v první třídě začaly hrát na klavír a základní uměleckou školu jsme navštěvovaly osm let, teď už hrajeme pouze pro zábavu. V posledních dvou letech jsem se naučila hrát na kytaru a ukulele, ale jsem samouk, takže není čím se chlubit ☺. Možná i to dopomohlo k dobrým výsledkům v psaní, ale nemyslím si, že by to mělo až tak zásadní vliv. 

Jak si prožila první měsíce doby koronavirové? Pustila jsi se do nějaké nové aktivity nebo nějaké aktivity dříve odkládané?
 
Musím přiznat, že jsem si karanténu moc užila. Zbavila jsem se stresu a čas trávila v přírodě, protože bydlím blízko lesa. Spíše než abych začala s novou aktivitou, tak jsem si urovnala myšlenky a věnovala se svým dosavadním zájmům - hudbě, čtení, hraní DnD se skupinou přátel, se kterými jsme si během doby největších omezení volali přes komunikační platformy. Také jsem si doslova vypěstovala lásku k pokojovým rostlinám, takže můj pokoj se během karantény změnil v takovou malou džungli ☺. Vlastně jediná nová aktivita, která vždy odstartovala můj nový den, bylo cvičení jógy, což mě velmi bavilo. Myslím si, že v tomto období jsme toho mohli hodně poznat hlavně o sobě a svých nejbližších, tedy ve finále jsem ráda, že jsem toho mohla být součástí.

Jak ti vyhovuje distanční výuka?

Líbí se mi, že se zmenšil počet hodin, které musím za normálních okolností obětovat škole. Řekla bych, že tento způsob výuky stmelil třídní kolektiv a všichni jsme si pomáhali. Také jsem spokojená, když si mohu práci do školy dělat, kdy chci, a to zpravidla na poslední chvíli, nejlépe v noci ☺. Takže pro mě distanční výuka nebyla nepříjemností a jsem ráda, že jsem si mohla vyzkoušet něco jiného než jen  běžný každodenní stereotyp.

Příští rok tě čeká maturita. Už máš představu o svých maturitních předmětech? Je to pro tebe důležité, zda maturita z matematiky  bude povinná či volitelná? 

Ohledně maturitních předmětů mám jasno a přivítala jsem, že maturita z matematiky povinná není. Myslím si, že by každý měl mít možnost volby, navíc ne všichni mají buňky na matematické úlohy. Ačkoli mi matematika nevadí, jsem ráda, že si mohu vybrat, z čeho budu příští rok maturovat.

Děkuji za rozhovor a přeji nejen tobě příjemné prožití prázdnin.