Psaní na počítači se jsme se v našich článcích od uzavření školy v polovině března věnovali několikrát, naposledy v rozhovoru s vítězkou soutěže na přesnost, pojmenované "Velká finálová soutěž zvaná též beltinská neboli filipojakubská", Adrianou Maťhovou. O měsíc později jsem vyhlásil soutěž k MDD. Ta byla opět na přesnost a měla vítěze dva, protože jednak probíhala jako denní bodovačka ve stylu soutěžení v dráhové cyklistice. V té získala nejvíce bodů Natálka z primy. A jednak jako soutěž o absolutního vítěze s nejlepším výkonem v soutěži, toho dosáhla Kamila Petrová, která je stejně jako Adriana ze 3.A. V současné době probíhá třetí a letos poslední velká soutěž, tentokrát na rychlost. Do této chvíle se do ní zapojilo deset soutěžících. Svůj výkon mohou zlepšovat a ostatní zájemci se mohou ještě připojit až do půlnoci 26. června 2020. Aktuálně vede rovněž Kamila Petrová.
Položil jsem Kamile několik otázek:
V době koronavirové jsem náhodou uviděl možnost zapojit zdarma školu do aplikace Psaní hravě. Přišlo mi to jako vhodná náplň pro období distanční výuky. Ukázalo se, že to byl dobrý nápad. Čím tebe tato nabídka oslovila a co vedlo k rozhodnutí to zkusit?
Na klávesnici jsem uměla psát již předtím, ale nikdy jsem se neučila desetiprstovou hmatovou metodu. Postupem času jsem si vytvořila svůj vlastní prstoklad, který ale nebyl tak přehledný a psaní nebylo plynulé. Chtěla jsem se naučit správný prstoklad a během karantény jsem na to měla spoustu času. Proto mě nabídka velmi zaujala a zapojila jsem se do kurzu. Musím říct, že mě to bavilo a často jsem od školní práce utíkala právě k Psaní hravě . Líbilo se mi, že to má nějaký smysl a bude se mi to hodit například i v budoucím povolání. Zároveň to byla výzva a motivovalo mě, když jsem viděla postup a výsledky ostatních spolužáků.
Dosáhla jsi nejen velké přesnosti, ale i rychlosti. Máš ještě nějakou jinou průpravu? Vím, že stejně jako Adriana hraješ na ukulele a asi i na kytaru. Hraješ nebo hrála jsi někdy na nějaký klávesový nástroj?
Jak už jsem psala, tou správnou desetiprstovou hmatovou metodou jsem nikdy nepsala, ale s klávesnicí pracuji velmi často, ať už dělám věci do školy, nebo hraji počítačové hry :). Takže pro mě nebylo těžké zorientovat se, spíš jsem měla problém přeučit se chyby, které jsem si během několika let zafixovala. S Áďou jsme v první třídě začaly hrát na klavír a základní uměleckou školu jsme navštěvovaly osm let, teď už hrajeme pouze pro zábavu. V posledních dvou letech jsem se naučila hrát na kytaru a ukulele, ale jsem samouk, takže není čím se chlubit . Možná i to dopomohlo k dobrým výsledkům v psaní, ale nemyslím si, že by to mělo až tak zásadní vliv.
Jak ti vyhovuje distanční výuka?
Líbí se mi, že se zmenšil počet hodin, které musím za normálních okolností obětovat škole. Řekla bych, že tento způsob výuky stmelil třídní kolektiv a všichni jsme si pomáhali. Také jsem spokojená, když si mohu práci do školy dělat, kdy chci, a to zpravidla na poslední chvíli, nejlépe v noci . Takže pro mě distanční výuka nebyla nepříjemností a jsem ráda, že jsem si mohla vyzkoušet něco jiného než jen běžný každodenní stereotyp.
Příští rok tě čeká maturita. Už máš představu o svých maturitních předmětech? Je to pro tebe důležité, zda maturita z matematiky bude povinná či volitelná?
© 2023 Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Povinně zveřejňované informace, Mapa webu
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO