fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 1
Měsíční plán akcí: květen 2018
2
Žákovský průvodce maturitní zkouškou JARO 2018
3
Seznam přijatých uchazečů v 1. kole přijímacích zkoušek
4
Napsali o nás: Jak dopadly písemné maturity do milevského gymnázia?
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
Fotogalerie: Okresní kolo Poháru rozhlasu
Napsali (nejen) o nás: Okresní kolo Poháru rozhlasu v Písku
17
Vyhlášení 2. kola přijímacího řízení
Biologická olympiáda kat. C nám přinesla úspěch
Fotogalerie: Krajské kolo OVOV v Táboře
Molíková opět postoupila do republikového finále
18 19 20
21
Ústní část maturitní zkoušky JARO 2018
22
Ústní část maturitní zkoušky JARO 2018
Kopírovací centrum pro žáky a učitele
Milevské gymnazistky přidaly do sbírky další pohár
23
Ústní část maturitní zkoušky JARO 2018
24
Ústní část maturitní zkoušky JARO 2018
25
Oběžná dráha za dveřmi
Ústní část maturitní zkoušky JARO 2018
Zpracování osobních údajů
Záznam o činnosti zpracování osobních údajů
Slavnostní zakončení ústní části maturitní zkoušky JARO 2018
Maturity ve třídě 4.A byly úspěšné
26 27
28 29
Beseda o národních srovnávacích zkouškách
30 31 1
Měsíční plán akcí: červen 2018
Mezinárodní den dětí
Výsledky 2. kola přijímacího řízení
Poděkování za pomoc při dni dětí
2 3
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Matematický klokan

Matematický klokan



Datum konání:
17.3.2017

V pátek 17. března 2016 proběhne na naší škole již tradiční soutěž Matematický klokan. Následující text je částí článku z webu Gymnázia Louny.

Počátky této soutěže jsou spojeny se jménem australského matematika Petera O'Hallorana. Jeho záměrem nebylo vytvořit novou soutěž pro nejlepší, nejtalentovanější matematiky (v České republice je takovou soutěží například Matematická olympiáda), ale získávat pro matematiku "normální" žáky. Chtěl jim ukázat, že matematika nemusí být vždy nudný, nezáživný a obávaný školní předmět. Chtěl jim poskytnout radost ze soutěžení při řešení netradičních úloh, kterých stále ještě není v učebnicích dostatek, a dopřát jim možnost porovnání vlastních schopností se stejně starými kamarády ve třídě, škole, ale i v širším okresním, regionálním či celostátním měřítku. Možná právě z tohoto důvodu si soutěž získala v krátké době značnou oblibu u žáků i učitelů v celé Austrálii.

V roce 1991 zorganizovala skupina francouzských matematiků, inspirovaná australským příkladem, soutěž, pro niž užila sympatický symbol - klokana. Z Francie se Matematický klokan dále úspěšně rozšířil do řady evropských zemí. Oblibu soutěže dokumentují počty soutěžících - v roce 2002 se do soutěže zapojilo dva a čtvrt miliónu řešitelů ze 30 zemí Evropy a Ameriky. Soutěžní úlohy jsou zástupci účastnických států pečlivě a společně vybírány, takže ve všech zemích se zadávají tytéž příklady, a to v jediný den. Za pozornost stojí oficiální stránky Matematického klokana ve Francii: http://www.mathkang.org/ .

  Logo oficiálních stránek Matematického klokana ve Francii

Matematický klokan v České republice

CVRČEK
pro žáky 2. a 3. ročníku základních škol
KLOKÁNEK
pro žáky 4. a 5. ročníku základních škol
BENJAMÍN
pro žáky 6. a 7. ročníku základních škol a primy a sekundy víceletých gymnázií
KADET
pro žáky 8. a 9. ročníku základních škol a tercie a kvarty víceletých gymnázií
JUNIOR
pro studenty I. a II. ročníku středních škol
STUDENT
pro studenty III. a IV. ročníku středních škol

V České republice byl Matematický klokan uspořádán poprvé v roce 1995. Od roku 2005 se soutěží v šesti kategoriích. Studentům středních škol jsou určeny kategorie Junior (1. a 2. ročník) a Student (3. a 4. ročník). Počet účastníků se rok za rokem zvyšuje. V prvním ročníku řešilo úlohy 25 tisíc žáků a studentů, ve čtrnáctém ročníku soutěže překročil počet účastníků z celé ČR 300 000.