fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Distanční výuka pokračuje i po 26. 4. 2021 - přehled opatření
27 28
Maturita: Dodatek k opatření obecné povahy MŠMT navyšující počet opravných zkoušek (akt.)
29
Vyhlášení voleb do školské rady
30
Aktualizace školních webových stránek v dubnu 2021
Studentský článek: Jak to vidím já aneb motivace pro psychicky vyčerpané z koronaviru
Maturitní zpravodaj č. 55: Cizí jazyky
1
Měsíční plán akcí: květen 2021
Měsíční plán akcí: červen 2021
2
3
Fejeton
Maturitní kalendář JARO 2021
Naše gymnázium zůstává i po 3.5.2021 až do odvolání v režimu distanční výuky (akt.)
Novinky ve školní jídelně 1. ZŠ Milevsko
Nejlepší JA Titan tým ČR pro rok 2021 (aktualizováno po 6. kole)
4
Informace k provozu školy od 10. května 2021
Maturitní zpravodaj CJL
5 6 7
OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY – PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY – DODATEK
8 9
10
Informace k provozu školy od 10. května 2021
11
Vyhlášení výběrového řízení - hospodářka a administrativní pracovnice školy
12 13
Volby do školské rady - zveřejnění kandidátů
14 15 16
17
Informace k provozu školy od 17. května 2021
18 19 20 21 22 23
24
Informace k provozu školy od 24. května 2021 (aktualizováno)
25
Post-analýza: Nejlepší JA Titan tým ČR pro rok 2021
26 27 28 29 30
31
Informace k provozu školy od 31. května 2021
1
Zahájení maturit ve třídě 4.A
2
Maturity: třídy se vystřídaly
3 4
Jak říkávají absolventi: "Maturita je už zandaná..."
5 6
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Matematický klokan

Matematický klokan



Datum konání:
17.3.2017

V pátek 17. března 2016 proběhne na naší škole již tradiční soutěž Matematický klokan. Následující text je částí článku z webu Gymnázia Louny.

Počátky této soutěže jsou spojeny se jménem australského matematika Petera O'Hallorana. Jeho záměrem nebylo vytvořit novou soutěž pro nejlepší, nejtalentovanější matematiky (v České republice je takovou soutěží například Matematická olympiáda), ale získávat pro matematiku "normální" žáky. Chtěl jim ukázat, že matematika nemusí být vždy nudný, nezáživný a obávaný školní předmět. Chtěl jim poskytnout radost ze soutěžení při řešení netradičních úloh, kterých stále ještě není v učebnicích dostatek, a dopřát jim možnost porovnání vlastních schopností se stejně starými kamarády ve třídě, škole, ale i v širším okresním, regionálním či celostátním měřítku. Možná právě z tohoto důvodu si soutěž získala v krátké době značnou oblibu u žáků i učitelů v celé Austrálii.

V roce 1991 zorganizovala skupina francouzských matematiků, inspirovaná australským příkladem, soutěž, pro niž užila sympatický symbol - klokana. Z Francie se Matematický klokan dále úspěšně rozšířil do řady evropských zemí. Oblibu soutěže dokumentují počty soutěžících - v roce 2002 se do soutěže zapojilo dva a čtvrt miliónu řešitelů ze 30 zemí Evropy a Ameriky. Soutěžní úlohy jsou zástupci účastnických států pečlivě a společně vybírány, takže ve všech zemích se zadávají tytéž příklady, a to v jediný den. Za pozornost stojí oficiální stránky Matematického klokana ve Francii: http://www.mathkang.org/ .

  Logo oficiálních stránek Matematického klokana ve Francii

Matematický klokan v České republice

CVRČEK
pro žáky 2. a 3. ročníku základních škol
KLOKÁNEK
pro žáky 4. a 5. ročníku základních škol
BENJAMÍN
pro žáky 6. a 7. ročníku základních škol a primy a sekundy víceletých gymnázií
KADET
pro žáky 8. a 9. ročníku základních škol a tercie a kvarty víceletých gymnázií
JUNIOR
pro studenty I. a II. ročníku středních škol
STUDENT
pro studenty III. a IV. ročníku středních škol

V České republice byl Matematický klokan uspořádán poprvé v roce 1995. Od roku 2005 se soutěží v šesti kategoriích. Studentům středních škol jsou určeny kategorie Junior (1. a 2. ročník) a Student (3. a 4. ročník). Počet účastníků se rok za rokem zvyšuje. V prvním ročníku řešilo úlohy 25 tisíc žáků a studentů, ve čtrnáctém ročníku soutěže překročil počet účastníků z celé ČR 300 000.