fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1
Měsíční plán akcí: září 2020
MŠMT - novinky pro šk.r. 2020/21 - změny v maturitní zkoušce
2 3
Ohlédnutí za zářím: Adaptační kurz
4
Ohlédnutí za zářím: Adaptační kurz
5 6
7 8 9 10
Povinnost nošení roušek ve školách
11 12 13
14 15 16 17 18
Povinnost nošení roušek i v učebnách
19 20
21 22 23
Ohlédnutí za zářím 20: Výuka venku
24
Pražský studentský summit
25
Ředitelské volno 25.9.2020
26 27
28
První soutěž v psaní hravě v tomto školním roce
29 30
Aktualizace školních stránek v září 2020
Přihlašování do soutěže Logická olympiáda 2020
Ohlédnutí za zářím: Kytičkový den
1
Měsíční plán akcí: říjen 2020
2 3 4
Říjnové soutěže na přesnost a na rychlost (nejen pro mírně pokročilé)
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Pilotní část Psaní hravě skončila. Rozhovor s jednou úspěšnou absolventkou

Pilotní část Psaní hravě skončila. Rozhovor s jednou úspěšnou absolventkou



Datum konání:
30.4.2020

Psaní hravěJak už jsme vás informovali, využili jsme nabídky licence pro 30 žáků zdarma do kurzu psaní na počítači ve webové aplikaci Psaní hravě. Musím konstatovat, že to byla vydařená akce. Přihlásilo se přes dvacet žáků, z nichž devět kurz za pět týdnů dokázalo zvládnout a získat certifikát. Samozřejmě, že ještě to neznamená, že ovládají zcela psaní desetiprstovou hmatovou metodou, je na nich, zda budou cvičit i dále. Myslím si však, že ti kteří vytrvale psali, účelně využili současnou "dobu koronavirovou" pro rozvoj svých dovedností.

Dnem 30. dubna 2020 skončila bezplatná licence. Využil jsem dobré zkušenosti z tohoto kurzu a rozhodl se, že kurz zařadím pro všechny naše nejmladší žáky, tedy v primě, sekundě, tercii a v 1.A do předmětu informatika, což rámcový vzdělávací plán umožňuje. Dovednost ovládat klávesnici PC do doby, než bude zcela běžné ovládat počítač hlasem (či možná někdy v budoucnu i jinak), stále patří mezi důležité dovednosti současného světa. 

Adriana MaťhováAčkoliv i dalších sedm nejmenovaných čerstvých držitelů by si právem zasloužilo ocenění zde,  oslovil jsem jednu z nich, kterou jsem si vybral proto, že ač do kurzu vstoupila jako jedna z posledních, dokázala zvítězit v závěrečných soutěžích na rychlost i přesnost. Tou vybranou je Adriana Maťhová ze 3.A.

Požádal jsem Adrianu o krátký rozhovor, který je ostatně takovým malým "teaserem" připravovaného většího rozhovoru s Adrianou i její sestrou Žanetou, která je absolventkou naší školy. Rozhovor se bude týkat (nejen) tenisu.

Rozhovor JŠ s Adrianou Maťhovou

Adriano, ty jsi vstoupila do rychlokurzu Psaní hravě o dost později než ostatní. Co ovlivnilo tvé rozhodnutí se zapojit?

Od začátku jsem přemýšlela, že bych kurz absolvovala. Bohužel jsem ale neměla moc času, protože máme spoustu úkolů z ostatních předmětů. Když jsem si našla volnou chvilku, rozhodla jsem se, že to zkusím. Navíc mi spolužačka, která už několik dní pilně trénovala, psaní doporučila, a tak jsem neváhala a zapojila se.

Kurz jsi absolvovala skutečně velmi rychle, navíc jsi zvítězila v soutěžích na rychlost i přesnost. Ty už jsi se někdy učila psát desetiprstovou hmatovou metodou? V čem vidíš základ své průpravy? Vím o tobě, že mj. hraješ tenis a také na ukulele. Je to o tom nebo je to ještě v něčem jiném?

Desetiprstovou hmatovou metodou jsem se nikdy psát neučila. Celkově jsem dříve netrávila na počítači tolik času. Myslím, že právě díky tomu, že teď musím většinu úkolů vypracovávat přes počítač, jsem se zlepšila v rychlosti i přesnosti psaní. A prostřednictvím kurzu jsem se mohla ještě zdokonalit. Ve svém volném čase hodně sportuji a věnuji se hudbě. Řekla bych, že základem mé průpravy by možná mohla být spíše hra na klavír, které se věnuji od malička. Při hře také zapojuji všech deset prstů a každou rukou musím mačkat jiné klávesy, stejně jako při psaní na počítači.

Aplikaci Psaní hravě jsem se rozhodl zapojit po dobrých zkušenostech do řádné výuky informatiky. Jak se ti tento způsob výuky líbí?

Myslím si, že vzhledem k situaci, která nás nutí denně pracovat s počítačem, je tento způsob výuky velmi užitečný. Jsem ráda, že jsem se kurzu mohla zúčastnit, protože se mi bude určitě hodit i do budoucna, třeba při studiu na vysoké škole nebo v práci.

Děkuji za rozhovor.

Pozorný čtenář si jistě všiml, že jsem psal o devíti úspěšných absolventech, jmenoval jsem jednu a psal, že dalších sedm mi snad promine. Je to proto, že jsme již o kurzu psali a také psali o první absolventce.