fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Školní kolo soutěže Nejlepší JA Titan tým 2021
Velikonoční soutěž v psaní na rychlost (nejen) pro pokročilé
Průběh školního kola hry JA Titan (znovu aktualizováno)
Školní akce v rámci Global Money Week 2021
Prodloužení omezení provozu školy
Průběh školního kola hry JA Titan (3. část)
30
Školní kolo soutěže Nejlepší JA Titan tým 2021
Velikonoční soutěž v psaní na rychlost (nejen) pro pokročilé
Průběh školního kola hry JA Titan (znovu aktualizováno)
Školní akce v rámci Global Money Week 2021
Prodloužení omezení provozu školy
Průběh školního kola hry JA Titan (3. část)
31
Aktualizace školních webových stránek v březnu 2021
Prodloužení omezení provozu školy
Průběh školního kola hry JA Titan (3. část)
Velikonoční soutěž v psaní na rychlost byla velmi úspěšná
1
Prodloužení omezení provozu školy
Měsíční plán akcí: duben 2021
2
Prodloužení omezení provozu školy
3
Prodloužení omezení provozu školy
4
Prodloužení omezení provozu školy
5
Prodloužení omezení provozu školy
6
Prodloužení omezení provozu školy
K přijímačkám: povinnost testování a omlouvání z řádného termínu
7
Prodloužení omezení provozu školy
8
Prodloužení omezení provozu školy
Závěrečná konference Pražského studentského summitu
9
Prodloužení omezení provozu školy
10
Prodloužení omezení provozu školy
11
Prodloužení omezení provozu školy
12
Informace k provozu školy od 12. dubna 2021 (až do odvolání)
13
Materiál MŠMT ze dne 13.4.2021: Ochrana zdraví ...
14 15 16 17 18
19 20 21
Doplněk k opatření k přijímacím zkouškám
22 23
Maturitní zpravodaj č. 54: Matematika
24 25
26
Distanční výuka pokračuje i po 26. 4. 2021 - přehled opatření
27 28
Maturita: Dodatek k opatření obecné povahy MŠMT navyšující počet opravných zkoušek (akt.)
29
Vyhlášení voleb do školské rady
30
Aktualizace školních webových stránek v dubnu 2021
Studentský článek: Jak to vidím já aneb motivace pro psychicky vyčerpané z koronaviru
Maturitní zpravodaj č. 55: Cizí jazyky
1
Měsíční plán akcí: květen 2021
Měsíční plán akcí: červen 2021
2
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Pilotní část Psaní hravě skončila. Rozhovor s jednou úspěšnou absolventkou

Pilotní část Psaní hravě skončila. Rozhovor s jednou úspěšnou absolventkou



Datum konání:
30.4.2020

Psaní hravěJak už jsme vás informovali, využili jsme nabídky licence pro 30 žáků zdarma do kurzu psaní na počítači ve webové aplikaci Psaní hravě. Musím konstatovat, že to byla vydařená akce. Přihlásilo se přes dvacet žáků, z nichž devět kurz za pět týdnů dokázalo zvládnout a získat certifikát. Samozřejmě, že ještě to neznamená, že ovládají zcela psaní desetiprstovou hmatovou metodou, je na nich, zda budou cvičit i dále. Myslím si však, že ti kteří vytrvale psali, účelně využili současnou "dobu koronavirovou" pro rozvoj svých dovedností.

Dnem 30. dubna 2020 skončila bezplatná licence. Využil jsem dobré zkušenosti z tohoto kurzu a rozhodl se, že kurz zařadím pro všechny naše nejmladší žáky, tedy v primě, sekundě, tercii a v 1.A do předmětu informatika, což rámcový vzdělávací plán umožňuje. Dovednost ovládat klávesnici PC do doby, než bude zcela běžné ovládat počítač hlasem (či možná někdy v budoucnu i jinak), stále patří mezi důležité dovednosti současného světa. 

Adriana MaťhováAčkoliv i dalších sedm nejmenovaných čerstvých držitelů by si právem zasloužilo ocenění zde,  oslovil jsem jednu z nich, kterou jsem si vybral proto, že ač do kurzu vstoupila jako jedna z posledních, dokázala zvítězit v závěrečných soutěžích na rychlost i přesnost. Tou vybranou je Adriana Maťhová ze 3.A.

Požádal jsem Adrianu o krátký rozhovor, který je ostatně takovým malým "teaserem" připravovaného většího rozhovoru s Adrianou i její sestrou Žanetou, která je absolventkou naší školy. Rozhovor se bude týkat (nejen) tenisu.

Rozhovor JŠ s Adrianou Maťhovou

Adriano, ty jsi vstoupila do rychlokurzu Psaní hravě o dost později než ostatní. Co ovlivnilo tvé rozhodnutí se zapojit?

Od začátku jsem přemýšlela, že bych kurz absolvovala. Bohužel jsem ale neměla moc času, protože máme spoustu úkolů z ostatních předmětů. Když jsem si našla volnou chvilku, rozhodla jsem se, že to zkusím. Navíc mi spolužačka, která už několik dní pilně trénovala, psaní doporučila, a tak jsem neváhala a zapojila se.

Kurz jsi absolvovala skutečně velmi rychle, navíc jsi zvítězila v soutěžích na rychlost i přesnost. Ty už jsi se někdy učila psát desetiprstovou hmatovou metodou? V čem vidíš základ své průpravy? Vím o tobě, že mj. hraješ tenis a také na ukulele. Je to o tom nebo je to ještě v něčem jiném?

Desetiprstovou hmatovou metodou jsem se nikdy psát neučila. Celkově jsem dříve netrávila na počítači tolik času. Myslím, že právě díky tomu, že teď musím většinu úkolů vypracovávat přes počítač, jsem se zlepšila v rychlosti i přesnosti psaní. A prostřednictvím kurzu jsem se mohla ještě zdokonalit. Ve svém volném čase hodně sportuji a věnuji se hudbě. Řekla bych, že základem mé průpravy by možná mohla být spíše hra na klavír, které se věnuji od malička. Při hře také zapojuji všech deset prstů a každou rukou musím mačkat jiné klávesy, stejně jako při psaní na počítači.

Aplikaci Psaní hravě jsem se rozhodl zapojit po dobrých zkušenostech do řádné výuky informatiky. Jak se ti tento způsob výuky líbí?

Myslím si, že vzhledem k situaci, která nás nutí denně pracovat s počítačem, je tento způsob výuky velmi užitečný. Jsem ráda, že jsem se kurzu mohla zúčastnit, protože se mi bude určitě hodit i do budoucna, třeba při studiu na vysoké škole nebo v práci.

Děkuji za rozhovor.

Pozorný čtenář si jistě všiml, že jsem psal o devíti úspěšných absolventech, jmenoval jsem jednu a psal, že dalších sedm mi snad promine. Je to proto, že jsme již o kurzu psali a také psali o první absolventce.