fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
XaXaXaXa potřetí v krajském kole pIšQworek
28
Výsledky EXCELENCE ZŠ 2017
Romance pro křídlovku
Internetová matematická olympiáda
29 30
Best In English
1
Přihlašování k maturitě JARO 2018
Měsíční plán akcí: prosinec 2017
2 3
4
Ekonomická olympiáda
5 6
Vánoční koncert
7
Složení školské rady
8 9 10
11 12 13 14
Florbalový turnaj pro střední školy
15 16
Pozvánka na maturitní ples 4.A
Maturitní noviny třídy 4.A
Ohlédnutí za maturitním plesem 4.A
17
18 19 20
Přihlášky třídy 4.A k maturitě JARO 2018
21
Mléko do škol: aktuality a dodávky v lednu
22 23 24
PF 2018 od firmy Antee
25 26 27 28 29 30 31
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Korelace > Procvičování

Procvičování

Příklad 1:

Zadání: Pomocí koeficientu korelace se pokuste rozhodnout, zda růst mezd v ČR v letech 2001 až 2011 souvisí s vývojem inflace v těchto letech.

Zde máte veškerá potřebná data:

Tabulka porovnání růstu hrubých mezd a cen v letech 2000 až 2011

 

Graf porovnání růstu hrubých mezd a cen v letech 2000 až 2011

(zdroj: Český statistický úrad).

Úkol: Interpretujte získaný výsledek korelačního koeficient 0,99 a vysvětlete jej.


Příklad 1:

Zadání: V tabulce tabulkového procesoru máte známky z matematiky a fyziky 89 vybraných studentů čtyřletého gymnázia. Vypočtěte korelační koeficint známek a vytvořte ze vstupních dat vhodný graf. Interpretujte a vysvětlete výsledek.