fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Měsíční plán akcí: leden 2018
2 3
Poděkování za sbírku pro Fond Sidus
4 5 6 7
8 9 10 11
První zasedání nově zvolené školské rady
12 13
Jednotné zkušební schéma JARO 2018
14
15 16
47. ročník Dějepisné olympiády
Pavla v Dějepisné olympiádě navázala na svůj loňský úspěch
17
Výsledky Excelence SŠ 2017
18 19 20
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
21
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
22
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
23
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
24
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
25
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
26
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
27
Lyžařský kurz
Fotogalerie: LVK 2018
28
29
Aneta se Štěpánem nejlepší v okresním kole Olympiády z českého jazyka
30 31
Maturita: registrace na výsledkový portál a přihlašování ke zkoušce MATEMATIKA+
1
Měsíční plán akcí: únor 2018
2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Charakteristiky polohy > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_03

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 13.9.2013


CHARAKTERISTIKY POLOHY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: průměr - aritmetický prostý i vážený, geometrický, harmonický, Excel - statistické funkce

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s základními charaktistikami polohy (středními hodnotami). Žák určí vhodnost užití určité charaktestiky pro příslušný znak konkrétního statistického souboru. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě v tabulkovém procesoru na základě přiloženého souboru. Použitý statistický soubor je určen pro i další DUMy. Učitel řídí diskusi se žáky. Vede žáky ke správně volbě vhodně charakteristiky polohy. Své znalosti si žák ověří v testu s pěti uzavřenými otázkami. Nové spuštění testu je možné stiskem klávesy F5.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.