fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Aneta se Štěpánem nejlepší v okresním kole Olympiády z českého jazyka
30 31
Maturita: registrace na výsledkový portál a přihlašování ke zkoušce MATEMATIKA+
1
Měsíční plán akcí: únor 2018
2 3 4
5 6
Ekonomická olympiáda 2017/18
7 8
Tematické okruhy k maturitě ve šk.r. 2017/18
Okresní kolo Konverzační soutěže v NEJ kat. III.A (aktualizováno)
9 10 11
12 13 14
Okresní kola Konverzační soutěže v ANJ - dvakrát třetí místo
15
Okresní kola Konverzační soutěže v ANJ - dvakrát třetí místo
16
Pozvánka na Den otevřených dveří 16. února 2018
Den otevřených dveří
17 18
19 20
Okresní kolo Zeměpisné olympiády
21 22 23
Školní kolo hry JA TITAN - přihlášky
Krajské kolo konverzační soutěže v ruském jazyce bylo pro nás úspěšné
24 25
26 27 28 1
Měsíční plán akcí: březen 2018
2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Charakteristiky polohy > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_03

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 13.9.2013


CHARAKTERISTIKY POLOHY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: průměr - aritmetický prostý i vážený, geometrický, harmonický, Excel - statistické funkce

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s základními charaktistikami polohy (středními hodnotami). Žák určí vhodnost užití určité charaktestiky pro příslušný znak konkrétního statistického souboru. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě v tabulkovém procesoru na základě přiloženého souboru. Použitý statistický soubor je určen pro i další DUMy. Učitel řídí diskusi se žáky. Vede žáky ke správně volbě vhodně charakteristiky polohy. Své znalosti si žák ověří v testu s pěti uzavřenými otázkami. Nové spuštění testu je možné stiskem klávesy F5.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.