fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 1
Měsíční plán akcí: březen 2018
2 3 4
5 6
Pohodáři
7 8 9
Beseda o studiu pedagogiky volného času
Beseda o studiu pedagogiky volného času - pohled naší žákyně
10 11
12
Rozvrh - ukázka studentské práce
13 14 15 16
Matematický klokan
Školní poradenské pracoviště
Fotogalerie: Matematický klokan
Výsledky Matematického klokana 2018
17 18
19 20
Pavla druhá v KK Dějepisné olympiády!
21 22
Pohár Josefa Masopusta
23 24 25
26 27
Aneta Haškovcová – hudba ke mně odjakživa patřila
Poděkování za pomoc při organizaci Sportovních her seniorů
Sportovní hry seniorů (doplněno)
28 29 30 31 1
Měsíční plán akcí: duben 2018
Tematicky zaměřené maturitní zpravodaje k maturitě JARO 2018
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance I > Cenné papíry > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF1

DUM: VY_32_INOVACE_EKF1_11

Ověření ve výuce: Třída 2.A Datum: 24.1.2014


CENNÉ PAPÍRY

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: cenné papíry: zbožové, peněžního trhu, kapitálového trhu, majetkové, úvěrové

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s podstatou základních druhů cenných papírů. Žák se seznámí cennými papíry a získá schopnost posuzovat investice do různých cenných papírů z hlediska výnosnosti, rizika a likvity. Hlavním cílem je přesvědčit žáka o vhodném investování disponibilních prostředků pomocí portfolia různých produktů, tak aby dosáhl přiměřené výnosnosti, minimalizoval riziko a zajistil potřebnou likviditu svých investovaných prostředků.

Součástí digitálního učebního materiálu jsou dvě přiřazovací aktivity, v nich si žák procviči pochopení rozdělení cenných papírů podle druhů.

Další aktivitou je opakovací test s pěti uzavřenými otázkami. Výsledek a spolu se správným řešením testu získá okamžitě po jeho dokončení. Pro nové spuštění testu je nutno obnovit načtení stránky v prohlížeči (tlačítkem F5).

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.