fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27
Aneta Haškovcová – hudba ke mně odjakživa patřila
Poděkování za pomoc při organizaci Sportovních her seniorů
Sportovní hry seniorů (doplněno)
28 29 30 31 1
Měsíční plán akcí: duben 2018
Tematicky zaměřené maturitní zpravodaje k maturitě JARO 2018
2 3 4
Napsali o nás: Gymnazisté úspěšní v konverzační soutěži v RUJ
Fotogalerie: Praktická maturita z chemie
Aneta a Štěpán uspěli v KK Olympiády v CEJ
5
Plzeňské dobrodružství aneb od piva na pitevnu
Krajské kolo Dějepisné olympiády
6
Omluva za nefunkčnost informačního systému
7
Omluva za nefunkčnost informačního systému
8
Omluva za nefunkčnost informačního systému
9
Omluva za nefunkčnost informačního systému
10 11
Maturita JARO 2018: termíny písemných zkoušek společné části
Slohovky aneb zamyšlení nad letošními tématy krátké slohové práce
12 13 14 15
16 17 18
Fotogalerie: Okresní kolo OVOV v Písku
19 20
Krajské kolo soutěže v programování
21 22
23
The Way We Were
Maturitní tablo 4.A (2014-2018)
Poslední zvonění očima třeťáka
24
Ukázka dravců
25 26 27 28 29
30 1
Měsíční plán akcí: květen 2018
2
Žákovský průvodce maturitní zkouškou JARO 2018
3
Seznam přijatých uchazečů v 1. kole přijímacích zkoušek
4
Napsali o nás: Jak dopadly písemné maturity do milevského gymnázia?
5 6
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Splácení úvěru > Metodika

Metodika

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_12

Ověření ve výuce: Třída 2.A Datum: 13.12.2013


SPLÁCENÍ ÚVĚRU

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: umořovatel, anuita, úmor, anuitní a neanuitní splácení

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s podstatou splácení úvěru.

Žák se seznámí se základním pojmy. Součástí DUM je jeden řešený a šest řešených příkladů, které žák vypočítá pomocí úvěrové kalkulačky ze serveru Finance.cz. Učitel řídí diskusi se žáky. Důraz je kladen na typ úlohy, na reálnost popisované situace. Žák posuzuje zda určitá půjčka není v rozporu s dobrými mravy. Výnos z půjčky poměřuje s očekávanou mírou inflace.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.