fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1
PF 2019 od Antee
Měsíční plán akcí: leden 2019
PF 2019
2 3 4 5
Seminární práce v maturitním ročníku
6
7 8 9 10 11
Maturitní ples 4.A (2015-2019)
Připravujeme ...
"Mobilní" maturák 4.A
12 13
14 15
Krajské kolo MO kat. A
16
Okresní kolo Dějepisné olympiády
17 18 19
Lyžařský kurz primy a tercie (aktualizace - foto)
Fotogalerie: Lyže 2019
20
Lyžařský kurz primy a tercie (aktualizace - foto)
Fotogalerie: Lyže 2019
21
Lyžařský kurz primy a tercie (aktualizace - foto)
Fotogalerie: Lyže 2019
22
Lyžařský kurz primy a tercie (aktualizace - foto)
Fotogalerie: Lyže 2019
23
Lyžařský kurz primy a tercie (aktualizace - foto)
Fotogalerie: Lyže 2019
24
Lyžařský kurz primy a tercie (aktualizace - foto)
Fotogalerie: Lyže 2019
25
Lyžařský kurz primy a tercie (aktualizace - foto)
Fotogalerie: Lyže 2019
26
Lyžařský kurz primy a tercie (aktualizace - foto)
Fotogalerie: Lyže 2019
27
28
Aneta opět nejlepší v okresním kole Olympiády z českého jazyka
29
Krajské kolo Ekonomické olympiády
30
Máme sedm skvělých "seniorů"!
Velký úspěch v národním kole Bobříka informatiky
31
Vyhlášení kritérií přijímacího řízení
1
Měsíční plán akcí: únor 2019
2 3
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Jednoduché úročení > Metodika

Metodika

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_07

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 9.12.2013


JEDNODUCHÉ ÚROČENÍ

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Úrok, úroková míra, typy úročení, doba splatnosti

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s podstatou úročení. Žák rozliší jednoduché a složené úročení. Žák vypočítá zvýšenou jistinu o úrok při jednoduchém úročení. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě, při němž dosahuje hodnoty do vestavěného kalkulátoru.. Použitý statistický soubor je určen pro i další DUMy.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.