fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1
PF 2019 od Antee
Měsíční plán akcí: leden 2019
PF 2019
2 3 4 5
Seminární práce v maturitním ročníku
6
7 8 9 10 11
Maturitní ples 4.A (2015-2019)
Připravujeme ...
"Mobilní" maturák 4.A
12 13
14 15
Krajské kolo MO kat. A
16
Okresní kolo Dějepisné olympiády
17 18 19
Lyžařský kurz primy a tercie (aktualizace - foto)
Fotogalerie: Lyže 2019
20
Lyžařský kurz primy a tercie (aktualizace - foto)
Fotogalerie: Lyže 2019
21
Lyžařský kurz primy a tercie (aktualizace - foto)
Fotogalerie: Lyže 2019
22
Lyžařský kurz primy a tercie (aktualizace - foto)
Fotogalerie: Lyže 2019
23
Lyžařský kurz primy a tercie (aktualizace - foto)
Fotogalerie: Lyže 2019
24
Lyžařský kurz primy a tercie (aktualizace - foto)
Fotogalerie: Lyže 2019
25
Lyžařský kurz primy a tercie (aktualizace - foto)
Fotogalerie: Lyže 2019
26
Lyžařský kurz primy a tercie (aktualizace - foto)
Fotogalerie: Lyže 2019
27
28
Aneta opět nejlepší v okresním kole Olympiády z českého jazyka
29
Krajské kolo Ekonomické olympiády
30
Máme sedm skvělých "seniorů"!
Velký úspěch v národním kole Bobříka informatiky
31
Vyhlášení kritérií přijímacího řízení
1
Měsíční plán akcí: únor 2019
2 3
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Důchody > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_11

Ověření ve výuce: Třída 6.X Datum: 13.12.2013


DŮCHODY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: důchod, anuita, zásobitel

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmemy důchod, anuita a zásobitel. Tento DUM je součástí sady a navazuje na další materiály.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí v testu, který může libovolně opakovat (obnovení stránky v prohlížeči F5). Výpočet počáteční hodnoty důchodu si může ověřit na interaktivní kalkulačce. Součástí DUM je jeden řešený a jeden neřešený příklad. Učitel řídí diskusi se žáky. Důraz je kladen vhodnost konkrétní formy důchodu vzhledem k inflaci. Žak je důsledně veden k rozpoznání, kdy zadávat úrokou míru v procentech a kdy jako desetinné číslo.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.