fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
Aneta opět nejlepší v okresním kole Olympiády z českého jazyka
29
Krajské kolo Ekonomické olympiády
30
Máme sedm skvělých "seniorů"!
Velký úspěch v národním kole Bobříka informatiky
31
Vyhlášení kritérií přijímacího řízení
1
Měsíční plán akcí: únor 2019
2 3
4 5
Úspěšný florbalový turnaj chlapců v Písku
6 7 8 9 10
11
Maturitní trénink
OK Olympiády v německém jazyce
500. článek: Konverzovaly jsme v němčině ...
12
Maturitní trénink
13
Maturitní trénink
14 15
Tisková zpráva: Přijďte si vyzkoušet přijímačky nanečisto!
Den otevřených dveří 15. února 2019
Den otevřených dveří v obrazech
16 17
18 19
OK Konverzační soutěže v anglickém jazyce kat. II.B
20 21 22 23 24
25 26 27 28
Tomáš je nejlepší "ekonom" v kraji!
1
Měsíční plán akcí: březen 2019
Velký úspěch našich dívek v konverzační soutěži v ruském jazyce
2 3
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance II > Základní ekonomické pojmy > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_01

Ověření ve výuce: Třída 3.A+7.X Datum: 3.9.2013


ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: ekonomie, ekonomika, mikroekonomie, makroekonomie, normativní ekonomie, pozitivní ekonomie

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky se základními pojmy ekonomie jako vědy. Žák rozliší ekonomii jako vědu a ekonomiku jako praktickou činnost jednotlivců, firem a státu.

K výkladu jsou připojeny dvě aktivity. První aktivitou je spustitelný program. Žák rozhoduje, zda uvedená tvrzení jsou správná. Ve druhé aktivitě si ověří zvládnutí látky v testu s pěti uzavřenými otázkami. Výsledek a spolu se správným řešením testu získá okamžitě po jeho dokončení. Pro nové spuštění testu je nutno obnovit načtení stránky v prohlížeči (tlačítkem F5).

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka. Materiál lze využít i ve společenskovědním semináři k přípravě k maturitní zkoušce z občanského a společenskovědního základu.