fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
Aneta opět nejlepší v okresním kole Olympiády z českého jazyka
29
Krajské kolo Ekonomické olympiády
30
Máme sedm skvělých "seniorů"!
Velký úspěch v národním kole Bobříka informatiky
31
Vyhlášení kritérií přijímacího řízení
1
Měsíční plán akcí: únor 2019
2 3
4 5
Úspěšný florbalový turnaj chlapců v Písku
6 7 8 9 10
11
Maturitní trénink
OK Olympiády v německém jazyce
500. článek: Konverzovaly jsme v němčině ...
12
Maturitní trénink
13
Maturitní trénink
14 15
Tisková zpráva: Přijďte si vyzkoušet přijímačky nanečisto!
Den otevřených dveří 15. února 2019
Den otevřených dveří v obrazech
16 17
18 19
OK Konverzační soutěže v anglickém jazyce kat. II.B
20 21 22 23 24
25 26 27 28
Tomáš je nejlepší "ekonom" v kraji!
1
Měsíční plán akcí: březen 2019
Velký úspěch našich dívek v konverzační soutěži v ruském jazyce
2 3
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Jednoduché úročení > Metodika

Metodika

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_07

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 9.12.2013


JEDNODUCHÉ ÚROČENÍ

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Úrok, úroková míra, typy úročení, doba splatnosti

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s podstatou úročení. Žák rozliší jednoduché a složené úročení. Žák vypočítá zvýšenou jistinu o úrok při jednoduchém úročení. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě, při němž dosahuje hodnoty do vestavěného kalkulátoru.. Použitý statistický soubor je určen pro i další DUMy.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.