fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28
Tomáš je nejlepší "ekonom" v kraji!
1
Měsíční plán akcí: březen 2019
Velký úspěch našich dívek v konverzační soutěži v ruském jazyce
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
Divadelní představení: Lakomec
14
Jednodenní lyžařský kurz
Fotogalerie: Jednodenní lyžařský kurz
Tisková zpráva: Gymnazisti sbírali zkušenosti v náročném lyžařském terénu
15 16 17
18
20. ročník soutěže "Nejlepší JA Titan tým" 2019
Přednáška o Evropské unii
19
Kateřina postoupila do krajského kola
20 21 22 23 24
25 26 27
Napsali i o nás: KK XXVIII. ročníku Dějepisné soutěže studentů gymnázií ČR a SR
28
Exkurze do JE Temelín
29 30 31
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance II > Inflace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_16

Ověření ve výuce: Třída 3.A+7.X Datum: 11.2.2014


INFLACE

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: deflace, magický čtyřúhelník, cíle hospodářské politiky

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmem, podstatou, projevy a důsledky inflac. Žák popisuje cíle hospodářské politiky a vysvětluje vazby mezi nimi.

DUM obsahuje celkem dvě aktivity. První navazuje na téma Inflace ze sady Statistika a finační matematika. Žák popisuje vývoj inflace v ČR za posledních 15 let. Aktivitu lze provést v diskusi s učitelem, popř. samostatnou prací žáků. Druhou aktivitou je test s pěti uzavřenými otázkami, u nichž je správná právě jedna odpověď. Žák získává okamžité vyhodnocení testu. Opětovné spuštění testu je možno stiskem klávesy F5

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.