fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Měsíční plán akcí: duben 2019
2
Krajské kolo Matematické olympiády kat. B
Ilona je úspěšnou řešitelkou MO kat. B
3
Fotogalerie: Praktická maturita z chemie
Zájezd do Anglie
4
Zájezd do Anglie
5
Zájezd do Anglie
6
Zájezd do Anglie
7
Zájezd do Anglie
8
Zájezd do Anglie
9
Tisková zpráva: Štěpánka Slámová opět nejlepší v kraji
10
Termíny maturitní zkoušky JARO 2019
Jednotné zkušební schéma maturitních písemek
Maturitní zpravodaj č. 50/2019 - český jazyk
Fotogalerie: OK Odznaku všestrannosti
Dubnové písemné maturitní práce společné části MZ
MN: Tereza Mužíková postoupila do krajského kola
11
Přihlášky k maturitě v sextě (2013-2019)
Maturitní zpravodaj č. 48/2019 - cizí jazyky
Dubnové písemné maturitní práce společné části MZ
12
Dadaismus a hodiny výtvarné výchovy
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
KK soutěže v programování
23 24 25
Branný závod
26
Fotogalerie: Poslední zvonění
Krajské kolo soutěže v programování
27 28
29
Tisková zpráva: Sekundáni vyrazili do Prahy za kulturou a poznáním
30
Pořadí přijatých uchazečů do 4G
Pořadí přijatých uchazečů do 6G
1
Měsíční plán akcí: květen
2
Maturitní zpravodaj č. 49/2019 - matematika
3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Inflace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_18

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 20.1.2014


INFLACE

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Statistika, soubor, jednotka, inflace

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem tohoto průřezováho DUM je na praktickém příkladu ukázat žákům užití geometrického průměru u časových řad. DUM navazuje na DUM Inflace sady EKF1. Teorie, se kterou se žák seznámil v EKF je zde ilustrována a aplikována na vývoji inflace ČR od roku 2000 do současnosti. Cílem je vést žáka k chápání souvislostí ekonomických jevů a k jejich matematicko-statistickému zkoumání.

Základem DUM je řešený komplexní příklad. Na něj navazuje neřešený příklad, v němž má žák aplikovat získané poznatky na jiné časové řady, v tomto případě na vývoj mezd, který s vývojem inflace těsně souvisí.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.