fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
Vyhlášeno 3. kolo přijímacího řízení pro 4G a 6G pro šk.r. 2020/21
25
MŠMT vydalo doplnění manuálu k provozu škol
26 27 28 29 30
31 1
Měsíční plán akcí: září 2020
MŠMT - novinky pro šk.r. 2020/21 - změny v maturitní zkoušce
2 3
Ohlédnutí za zářím: Adaptační kurz
4
Ohlédnutí za zářím: Adaptační kurz
5 6
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance II > Moderní ekonomické směry > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_04

Ověření ve výuce: Třída 3.A+7.X Datum: 17.9.2013


MODERNÍ EKONOMICKÉ SMĚRY

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: Neoklasická ekonomie, keynesiánství, monetarismus, institucionalismus

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky se čtyřmi hlavními proudy současné ekonomie. Žák se seznámí s názory hlavních představitelů nedávného a současného ekonomického myšlení. Tyto poznatky si uvede do souvislosti s vědomostmi a dovednostmi získánými v dějepise a dalších společenských vědách.

DUM obsahuje celkem dvě aktivity. V první přiřazuje jednotlivé charakteristiky vždy právě jednomu ekonomickému směru. Druhou aktivitou je test s pěti uzavřenými otázkami, u nichž je správná právě jedna odpověď. Výsledek testu žák získává okamžitě, opětovné spuštění testu je možné stiskem klávesy F5.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.