fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1
Měsíční plán akcí: září 2020
MŠMT - novinky pro šk.r. 2020/21 - změny v maturitní zkoušce
2 3
Ohlédnutí za zářím: Adaptační kurz
4
Ohlédnutí za zářím: Adaptační kurz
5 6
7 8 9 10
Povinnost nošení roušek ve školách
11 12 13
14 15 16 17 18
Povinnost nošení roušek i v učebnách
19 20
21 22 23
Ohlédnutí za zářím 20: Výuka venku
24
Pražský studentský summit
25
Ředitelské volno 25.9.2020
26 27
28
První soutěž v psaní hravě v tomto školním roce
29 30
Aktualizace školních stránek v září 2020
Přihlašování do soutěže Logická olympiáda 2020
Ohlédnutí za zářím: Kytičkový den
1
Měsíční plán akcí: říjen 2020
2 3 4
Říjnové soutěže na přesnost a na rychlost (nejen pro mírně pokročilé)

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_17

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 6.1.2014


STATISTICKÉ PŘÍKLADY Z GEOINFORMATIKY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Četnost absolutní, četnost relativní, histogram, polygon, kruhový diagram, kvartiyly, intervaly

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Tento materiál navazuje na základy statistiky. Jeho jádrem je příklad na rozdělení četnosti s výstupem do mapy. Pro podobné operace se užívá programů GIS, zde bude užito běžných nástrojů: tabulkový procesor a grafický program pro vybarvování mapy. Hlavním cílem je procvičení základních pojmů v oblasti četností a kvantilů (zde kvartilů) v oblasti geografických dat

Žák se seznámí se vzorovými příklady a poté vyhledává dle zadání statistická data na internetu, zapisuje je do tabulky. Určí základní stastické charakteristiy, rozděluje prvky souboru dle hodnoty statistického znaku do tříd a výsledky zakresluje do mapy. Žák má k dispozici soubor ve formátu xls a mapu okresů ČR (formát png)

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.