fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Distanční výuka pokračuje i po 26. 4. 2021 - přehled opatření
27 28
Maturita: Dodatek k opatření obecné povahy MŠMT navyšující počet opravných zkoušek (akt.)
29
Vyhlášení voleb do školské rady
30
Aktualizace školních webových stránek v dubnu 2021
Studentský článek: Jak to vidím já aneb motivace pro psychicky vyčerpané z koronaviru
Maturitní zpravodaj č. 55: Cizí jazyky
1
Měsíční plán akcí: květen 2021
Měsíční plán akcí: červen 2021
2
3
Fejeton
Maturitní kalendář JARO 2021
Naše gymnázium zůstává i po 3.5.2021 až do odvolání v režimu distanční výuky (akt.)
Novinky ve školní jídelně 1. ZŠ Milevsko
Nejlepší JA Titan tým ČR pro rok 2021 (aktualizováno po 6. kole)
4
Informace k provozu školy od 10. května 2021
Maturitní zpravodaj CJL
5 6 7
OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY – PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY – DODATEK
8 9
10
Informace k provozu školy od 10. května 2021
11
Vyhlášení výběrového řízení - hospodářka a administrativní pracovnice školy
12 13
Volby do školské rady - zveřejnění kandidátů
14 15 16
17
Informace k provozu školy od 17. května 2021
18 19 20 21 22 23
24
Informace k provozu školy od 24. května 2021 (aktualizováno)
25
Post-analýza: Nejlepší JA Titan tým ČR pro rok 2021
26 27 28 29 30
31
Informace k provozu školy od 31. května 2021
1
Zahájení maturit ve třídě 4.A
2
Maturity: třídy se vystřídaly
3 4
Jak říkávají absolventi: "Maturita je už zandaná..."
5 6
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Četnosti > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_02

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 11.9.2013


ČETNOSTI ZNAKU

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Četnost absolutní, četnost relativní, histogram, polygon, kruhový diagram

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmem četnost znaku. Žák rozliší a vypočte absolutní a relativní četnost. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě v tabulkovém kalkulátoru na základě přiloženého souboru. Použitý statistický soubor je určen pro i další DUMy. Učitel řídí diskusi se žáky. Důraz je kladen zejména na zásady vytváření intervalů. Žak je důsledně veden k rozpoznání vhodného grafu k prezentaci výsledků.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.