fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31
Informace k provozu školy od 31. května 2021
1
Zahájení maturit ve třídě 4.A
2
Maturity: třídy se vystřídaly
3 4
Jak říkávají absolventi: "Maturita je už zandaná..."
5 6
7 8
Informace k provozu školy od 8. června 2021
9 10
Výsledky základního kola soutěže Nejlepší JA Titan tým
Po dvou letech Tomijo opět "na bedně"
11
Vyhlášení 2. kola přijímacího řízení pro přijímací ke studiu
Tři naši absolventi na přednášce ředitele BIS
12 13
14 15
Informace k provozu školy od 15. června 2021
Výsledky 2. kola přijímacího řízení pro školní rok 2021/22
16 17
Fotogalerie: Tak trochu jiná hodina tělesné výchovy
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
Závěrečný piknik 1.A
Ohlédnutí za posledními dny školního roku 2020/21
Fotogalerie: Sportovní dny třídy kvinta
29
Ohlédnutí za posledními dny školního roku 2020/21
Fotogalerie: Sportovní dny třídy kvinta
30
Ohlédnutí za posledními dny školního roku 2020/21
Žákovský článek: Ohlédnutí za školním rokem 2020/21
1
Měsíční plány akcí: červenec a srpen 2021
2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Korelace > Procvičování

Procvičování

Příklad 1:

Zadání: Pomocí koeficientu korelace se pokuste rozhodnout, zda růst mezd v ČR v letech 2001 až 2011 souvisí s vývojem inflace v těchto letech.

Zde máte veškerá potřebná data:

Tabulka porovnání růstu hrubých mezd a cen v letech 2000 až 2011

 

Graf porovnání růstu hrubých mezd a cen v letech 2000 až 2011

(zdroj: Český statistický úrad).

Úkol: Interpretujte získaný výsledek korelačního koeficient 0,99 a vysvětlete jej.


Příklad 1:

Zadání: V tabulce tabulkového procesoru máte známky z matematiky a fyziky 89 vybraných studentů čtyřletého gymnázia. Vypočtěte korelační koeficint známek a vytvořte ze vstupních dat vhodný graf. Interpretujte a vysvětlete výsledek.