fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30
Logická olympiáda 2021 - přihlašování
1
Aplikace Bakaláři (aktuální stav)
Měsíční plán akcí: říjen 2021 (aktualizováno)
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
MATURITA V ROCE 2022 (doplněno)
15 16 17
18 19 20 21
Vize Česka
22
pIšQworky
Vize Česka
Konference Příštích 10 let - Vize Česka
23
Studentský summit (1): Jak jsme se dostali na summit
Studentský summit (2): 1. přípravné setkání
24
Logická olympiáda 2021 - výsledky
25
Ředitelské volno 25.-26.10.2021
26
Ředitelské volno 25.-26.10.2021
27
První letošní soutěž v Psaní hravě
28 29 30 31
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Korelace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_20

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 10.2.2014.


KORELACE

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Korelační koeficient

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem tohoto průřezováho DUM je na praktickém příkladu ukázat žákům užití korelačního koeficientu. DUM částečně navazuje na DUM Inflace sady SFM. Hlavním cílem je vést žáka k chápání souvislostí ekonomických jevů a jiných hromadných jevů a k jejich matematicko-statistickému zkoumání. Žák získá kompetenci vypočítat hodnotu korelačního koeficientu a správně tuto získanou hodnotu interpretovat.

Základem DUM je řešený komplexní příklad. Na něj navazuje neřešený příklad, v němž má žák aplikovat získané poznatky.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.