fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Prázdninový provoz pro veřejnost 1.7.2022 - 31.8.2022
30
Prázdninový provoz pro veřejnost 1.7.2022 - 31.8.2022
31
Prázdninový provoz pro veřejnost 1.7.2022 - 31.8.2022
1
Měsíční plán akcí: září 2022
MY V TOM JIHOČECHY NENECHÁME
Harmonogram školního roku 2022/2023
Novinka: Maturita z tělesné výchovy
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
Lístky na maturák v prodeji
25
26 27 28 29 30
Logická olympiáda 2022 - přihlašování
Otevírané obory pro školní rok 2023/24
MATURITA V ROCE 2023: Ředitel školy stanovil skutečnosti podle § 19 odst. 1 vyhlášky
1
Měsíční plán akcí: říjen 2022
2
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Charakteristika variability > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_04

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 23.9.2013


CHARAKTERISTIKY VARIABILITY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: průměr - rozptyl, směrodatná odchylka, variační koeficient

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s základními charaktistikami variability. Žák určí vhodnost užití určité charaktestiky pro příslušný znak konkrétního statistického souboru. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě v tabulkovém procesoru na základě přiloženého souboru. Použitý statistický soubor je určen pro i další DUMy. Učitel řídí diskusi se žáky. Vede žáky ke správně volbě vhodné charakteristiky polohy, na příkladech vysvětluje žákům význam charakteristiky varibility jakožto reprezentanta vypovidací hodnoty charakteristik polohy pro konkrétní znak. Své znalosti si žák ověří v testu s pěti uzavřenými otázkami. Nové spuštění testu je možné stiskem klávesy F5.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.