fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1
Měsíční plán akcí: listopad 2022
2 3 4
Halloween 2022 - "Lets celebrate Halloween"
5 6
7 8
Naši furianti maturanti byli v Divadle Oskara Nedbala v Táboře
9
Primáti hráli pIšQworky v Českých Budějovicích
10
Vědecký čtyřboj
11 12 13
14
Bobřík informatiky již popatnácté
Bobřík informatiky: kat. SENIOR
15
Divadelní exkurze Praha
16
Den otevřených dveří 16. listopadu 2022 od 8 do 16 hodin
17 18 19 20
21 22 23 24
Třídní schůzky 24.11.2022
Omlouvání absence žáka
25 26 27
Druhé přípravné setkání Pražského studentského summitu
28
Adventní čas
29 30
Aktualizace školního webu v listopadu 2022
Testování ČŠI
1
Měsíční plán akci: prosinec 2022
Maturitní zpravodaj č. 61: Přihlašování k maturitě JARO 2023
Maraton psaní dopisů
2
Ekonomická olympiáda - aktuality
3 4
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance II > Ekonomické systémy > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_07

Ověření ve výuce: Třída 3.A+7.X Datum: 8.10.2013


EKONOMICKÉ SYSTÉMY

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: ekonomický systém, základní ekonomické otázky

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s ekonomickými systémy. Žák aplikuje obecné poznatky o ekonomických systémech na jednotlivé národní ekonomiky různých států. Žák srovnává různé ekonomické systémy v historii.

K výkladu jsou připojeny dvě aktivity. První aktivitou je spustitelný program. Žák přiřazuje jednotlivé charakteristiky příslušným ekonomickým systémům. Další aktivitou je test s pěti uzavřenými otázkami. Výsledek a spolu se správným řešením testu získá okamžitě po jeho dokončení. Pro nové spuštění testu je nutno obnovit načtení stránky v prohlížeči (tlačítkem F5).

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka. Materiál lze využít i ve společenskovědním semináři k přípravě k maturitní zkoušce z občanského a společenskovědního základu.