fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
Adventní čas
29 30
Aktualizace školního webu v listopadu 2022
Testování ČŠI
1
Měsíční plán akci: prosinec 2022
Maturitní zpravodaj č. 61: Přihlašování k maturitě JARO 2023
Maraton psaní dopisů
2
Ekonomická olympiáda - aktuality
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
Vánoční Praha
15 16 17 18
19
Projektový den finanční gramotnosti
20 21 22
Vánoční besídka 2022
Vánoční besídka 2022
Vánoční besídka 2022 - 2. část
23 24
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
25
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
26
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
27
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
28
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
29
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
30
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
31
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
1
Radostné Vánoce a šťastný nový rok 2023
Měsíční plán akcí: leden 2023
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Složené úročení > Metodika

Metodika

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_09

Ověření ve výuce: Třída 6.X Datum: 10.1.2014


SLOŽENÉ ÚROČENÍ

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Úrok, úroková míra, typy úročení, doba splatnosti

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s podstatou složeného úročení. Žák rozliší jednoduché a složené úročení. Žák vypočítá zvýšenou jistinu o úrok při složeném úročení. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě, při němž dosahuje hodnoty do vestavěného kalkulátoru a také do kalkulaček složeného úročení vytvořených v tabulovém procesoru. Postup práce žáka je popsán přímo v materiálech.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.