fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
Ve SKIRMISHI jsme nejaktivnější školou v JčK!
Fond Sidus - poděkování
29 30 1
Měsíční plán akcí: květen 2025
2
Soutěž Battlefield - stav k 30. dubnu 2025
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE JAKO NÁSTROJ PRO BUDOVÁNÍ LEPŠÍCH VZTAHŮ A PŘEDCHÁZENÍ KONFLIKTŮM
13 14 15
Seznam přijatých uchazečů PZ z 1. kola do 4G a 6G pro šk. rok 2025/2026
16 17 18
19
ŠKOLNÍ E-SHOP ZNOVU OTEVŘEN
Vyhlášení 2. kola přijímacího řízení pro šk. rok 2025/2026
Ohlédnutí za (nejen) letošními maturitami
Jsme 3. v ČR v Psaní hravě základních škol a víceletých gymnázií!
20
Ohlédnutí za (nejen) letošními maturitami
Jsme 3. v ČR v Psaní hravě základních škol a víceletých gymnázií!
21
Ohlédnutí za (nejen) letošními maturitami
Jsme 3. v ČR v Psaní hravě základních škol a víceletých gymnázií!
22
Jsme 3. v ČR v Psaní hravě základních škol a víceletých gymnázií!
23
Jsme 3. v ČR v Psaní hravě základních škol a víceletých gymnázií!
24 25
26
Jihočeský kraj ocenil vítěze krajského kola soutěže SKIRMISH
27
Napsali (nejen) o nás
Mapový kvíz o znalosti zeměpisných znalostí USA a Kanady
28 29
Napsali o nás: Studenti se loučili s milevským gymnáziem v Latinské škole kláštera
30 31 1
Měsíční plán akcí: červen 25
Soutěž Battlefield - stav k 31. květnu 2025
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance II > Hospodářský cyklus > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF2

DUM: VY_32_INOVACE_EKF2_15

Ověření ve výuce: Třída 3.A+7.X Datum: 11.2.2014


HOSPODÁŘŠKÝ CYKLUS

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 3. ročník

Kličová slova: "expanze, vrchol, dno, recese, deprese, krize"/h3>

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s hospodářským cyklem ekonomiky. Žák popisuje průběh hospodářského cyklu a jeho důsledky zejména na ukazatele výkonnosti ekonomiky a na zaměstnanost.

DUM obsahuje aktivitu se čtyřmi úkoly. Žák je řeší dle svých schopností buď zcela samostantně nebo na základě diskuse s učitelem, v této aktivitě pracuje se statistickými daty a s informacemi z internetu.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.