fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Měsíční přehled akcí: září 2025
Logická olympiáda
Organizace školního roku 2025/2026
2 3
Ohlédnutí za adaptačním kurzem
4
Ohlédnutí za adaptačním kurzem
5
Naši noví žáci aneb foto, které bude mít jednou "historickou hodnotu"
Ohlédnutí za adaptačním kurzem
6 7
8 9
Z okresního kola Středoškolského atletického poháru jsme přivezli dvě cenné trofeje
Předvolební debata od studentů pro studenty
10 11 12 13 14
15 16
Bliží se naše akce environmentálního vzdělávání a výchovy
EVVO akce č. 1: Lipno
Akce EVVO č.2: Berlín
EVVO akce. č. 3: Po stopách premonstrátů
EVVO akce č. 4: Vimperk a Strakonice
17
Bliží se naše akce environmentálního vzdělávání a výchovy
EVVO akce č. 1: Lipno
EVVO akce č. 7: Písek
Akce EVVO č.2: Berlín
EVVO akce. č. 3: Po stopách premonstrátů
EVVO akce č. 5: Polabí
EVVO akce č. 6: "Kraj, kde to znáš" aneb procházka po okolí
Tisková zpráva z naší školy
18
Studentské volby do Poslanecké sněmovny
19 20 21
22
Přihlašování do pIšQworek začne už 22. září 2025!
23
Krajské kolo Středoškolského atletického poháru
24 25 26 27 28
29 30
I tomto školním roce bude probíhat soutěž Battlefield
Vyhodnocení soutěže Battlefield za září 2025
1
Měsíční plán akcí: říjen 2025
2
Branné závody POKOS 2025
3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Charakteristiky polohy > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_03

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 13.9.2013


CHARAKTERISTIKY POLOHY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: průměr - aritmetický prostý i vážený, geometrický, harmonický, Excel - statistické funkce

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s základními charaktistikami polohy (středními hodnotami). Žák určí vhodnost užití určité charaktestiky pro příslušný znak konkrétního statistického souboru. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě v tabulkovém procesoru na základě přiloženého souboru. Použitý statistický soubor je určen pro i další DUMy. Učitel řídí diskusi se žáky. Vede žáky ke správně volbě vhodně charakteristiky polohy. Své znalosti si žák ověří v testu s pěti uzavřenými otázkami. Nové spuštění testu je možné stiskem klávesy F5.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.