fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24 25 26 27 28 1
Měsíční plán akcí: březen 2025
2
3 4 5 6 7 8 9
10
Soutěže žáků
Nové šatní skříňky
11 12 13
Literatura 19. století nálepek zbavená
14 15 16
17
Den svatého Patrika
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
18
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
19
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
20
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
21
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
22
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
23
"Chytrý dnes, bohatý zítra" aneb Global Money Week 2025
24
Postup na krajské kolo Prezentiády
25 26 27 28 29 30
31 1
Měsíční plán akcí: duben 2025
2 3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Ekonomika a finance I > Cenné papíry > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: EKF1

DUM: VY_32_INOVACE_EKF1_11

Ověření ve výuce: Třída 2.A Datum: 24.1.2014


CENNÉ PAPÍRY

Předmět: Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: cenné papíry: zbožové, peněžního trhu, kapitálového trhu, majetkové, úvěrové

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s podstatou základních druhů cenných papírů. Žák se seznámí cennými papíry a získá schopnost posuzovat investice do různých cenných papírů z hlediska výnosnosti, rizika a likvity. Hlavním cílem je přesvědčit žáka o vhodném investování disponibilních prostředků pomocí portfolia různých produktů, tak aby dosáhl přiměřené výnosnosti, minimalizoval riziko a zajistil potřebnou likviditu svých investovaných prostředků.

Součástí digitálního učebního materiálu jsou dvě přiřazovací aktivity, v nich si žák procviči pochopení rozdělení cenných papírů podle druhů.

Další aktivitou je opakovací test s pěti uzavřenými otázkami. Výsledek a spolu se správným řešením testu získá okamžitě po jeho dokončení. Pro nové spuštění testu je nutno obnovit načtení stránky v prohlížeči (tlačítkem F5).

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.