fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Měsíční plán akcí: květen 2017
2 3
Seznam přijatých v 1. kole přijímacího řízení
4 5 6 7
8 9 10
Napsali o nás: Gymnázium otevře i šestileté studium
Český den proti rakovině
11
Výsledky náhradního termínu 1. kola PZ do 6G pro šk.rok 2017/18
12 13 14
15
Zveřejnění výsledků didaktických testů MZ JARO 2017
Testování ČŠI v sekundě
16
Testování ČŠI v sekundě
Úspěch na Pythagoriádě
17
Testování ČŠI v sekundě
Pohár rozhlasu
18
Testování ČŠI v sekundě
19
Ohlédnutí za dějepisnou olympiádou
20 21
22
Zahájení ústních maturit JARO 2017
Maturita v obrazech
23
Maturita v obrazech
24
Napsali (nejen) o nás: Soutěž "Nejlepší JA Titan tým" 2017 má svého vítěze!
Maturita v obrazech
Napsali o nás: Studenti gymnázia výborně uspěli v roli manažerů
25
Maturita v obrazech
26
Maturita v obrazech
Oběžná dráha
27 28
29 30 31 1
Měsíční plán akci: červen 2017
Slavnostní předávání maturitních vysvědčení v Latinské škole
Den dětí
2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Složené úročení > Metodika

Metodika

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_09

Ověření ve výuce: Třída 6.X Datum: 10.1.2014


SLOŽENÉ ÚROČENÍ

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Úrok, úroková míra, typy úročení, doba splatnosti

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s podstatou složeného úročení. Žák rozliší jednoduché a složené úročení. Žák vypočítá zvýšenou jistinu o úrok při složeném úročení. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě, při němž dosahuje hodnoty do vestavěného kalkulátoru a také do kalkulaček složeného úročení vytvořených v tabulovém procesoru. Postup práce žáka je popsán přímo v materiálech.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.