fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
28
Vyhlášení voleb do školské rady
Volby do školské rady: zveřejnění kandidátů za "oprávněné osoby"
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
29
Vyhlášení voleb do školské rady
Volby do školské rady: zveřejnění kandidátů za "oprávněné osoby"
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
30
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
31
Soutěž IT & kybernetická bezpečnost SKIRMISH CZECH REPUBLIK
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Splácení úvěru > Metodika

Metodika

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_12

Ověření ve výuce: Třída 2.A Datum: 13.12.2013


SPLÁCENÍ ÚVĚRU

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: umořovatel, anuita, úmor, anuitní a neanuitní splácení

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s podstatou splácení úvěru.

Žák se seznámí se základním pojmy. Součástí DUM je jeden řešený a šest řešených příkladů, které žák vypočítá pomocí úvěrové kalkulačky ze serveru Finance.cz. Učitel řídí diskusi se žáky. Důraz je kladen na typ úlohy, na reálnost popisované situace. Žák posuzuje zda určitá půjčka není v rozporu s dobrými mravy. Výnos z půjčky poměřuje s očekávanou mírou inflace.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.