fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30 31 1
Měsíční plán akci: červen 2017
Slavnostní předávání maturitních vysvědčení v Latinské škole
Den dětí
2 3 4
5
HOLKY Z GYMPLU NEJSOU ŽÁDNÉ SLEČINKY, VÁLÍ HOKEJBAL!
6
Finanční mistrovství
Tým FiRe tentokrát opravdu nejlepší!
7
StreTech 2017
Naše účast na StreTechu 2017 byla sice skromná, za to úspěšná
8
Vyhlášení 2. kola přijímacího řízeni
Výsledky 2. kola přijímacího řízení do šestiletého gymnázia pro šk.r. 2017/18
Školní exkurze 2.A do Prahy
9 10 11
12
Sportovně turistický kurz 3.A
Sportovně turistický kurz 3.A
13
Sportovně turistický kurz 3.A
Sportovně turistický kurz 3.A
14
Sportovně turistický kurz 3.A
Sportovně turistický kurz 3.A
15
Sportovně turistický kurz 3.A
Letošní absolventi si mohou vyzvednout protokoly
Sportovně turistický kurz 3.A
Exkurze sekundy, tercie a kvarty
16
Sportovně turistický kurz 3.A
Sportovně turistický kurz 3.A
17 18
19 20 21 22
Tým FiRe se zúčastní JA Award Ceremony v prostorách rezidence velvyslance USA
Letos jsme byli již popáté oceněni v rezidenci velvyslance USA v Praze
23 24 25
26 27 28 29 30 1
Měsíční plán akcí: červenec 2017
2
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Inflace > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_18

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 20.1.2014


INFLACE

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: Statistika, soubor, jednotka, inflace

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem tohoto průřezováho DUM je na praktickém příkladu ukázat žákům užití geometrického průměru u časových řad. DUM navazuje na DUM Inflace sady EKF1. Teorie, se kterou se žák seznámil v EKF je zde ilustrována a aplikována na vývoji inflace ČR od roku 2000 do současnosti. Cílem je vést žáka k chápání souvislostí ekonomických jevů a k jejich matematicko-statistickému zkoumání.

Základem DUM je řešený komplexní příklad. Na něj navazuje neřešený příklad, v němž má žák aplikovat získané poznatky na jiné časové řady, v tomto případě na vývoj mezd, který s vývojem inflace těsně souvisí.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.