fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31 1
Měsíční plán akcí: listopad 2017
2 3
Výsledky Logické olympiády 2017
4 5
6 7 8
Seznam kandidátů pro volby do školské rady
9
Napsali nám a také o nás aneb sázení stromků
10 11 12
13
X. ročník soutěže Bobřík informatiky
Bobřík informatiky: Začali jsme kategorií SENIOR
14
X. ročník soutěže Bobřík informatiky
Bobřík informatiky: Nejvíc soutěžících máme v kategorii JUNIOR
15
X. ročník soutěže Bobřík informatiky
Bobřík informatiky: Nejvíc úspěšných řešitelů máme v kategorii KADET
16
Den otevřených dveří - čtvrtek 16. listopadu 2017
17 18
Bobřík informatiky: Kategorie KADET a JUNIOR uzavřeny
19
20 21
Školní mléko: aktuality a alternativní dotované výrobky
Ranní probuzení na Šobrovce
Bobřík informatiky: I kategorie SENIOR je definitivně uzavřena
22 23
Vyhlášení voleb do školské rady
24 25 26
27
XaXaXaXa potřetí v krajském kole pIšQworek
28
Výsledky EXCELENCE ZŠ 2017
Romance pro křídlovku
Internetová matematická olympiáda
29 30
Best In English
1
Přihlašování k maturitě JARO 2018
Měsíční plán akcí: prosinec 2017
2 3

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_15

Ověření ve výuce: Třída 1.A Datum: 28.1.2014


OPERACE S MATICEMI V TABULKOVÉM PROCESORU

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 1. ročník

Kličová slova: matickový vzorec, matice, součin matic, inverze matice, řešení soustavy lineárních rovnich pomocí matic

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s maticovými operacemi v tabulkovém procesoru. Důraz není kladen na přesný matematický výklad, spíše na praktického užití. Žák získá praktickou dovednost užití maticového vzorce. Hlavní důraz je kladem na řešení soustavy lineárních rovnic pomocí matic.

Základem DUM je výklad, ke kterému je připojeno procvičování Žák provádí procvičování maticových operací v tabulkovém procesoru Excel v soubour, který je součástí DUM.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.