fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
Provoz školy o prázdninách pro veřejnost
29 30
Projekt "Přírodovědná laboratoř"
31 1
Měsíční plán akcí: září 2017
2 3
4 5 6
Napsali jsme o sobě: 1.A se představuje
7
Napsali jsme o sobě: 1.A se představuje
8
Pavla je druhá nejlepší v republice!
Napsali jsme o sobě: 1.A se představuje
9
Pavla je druhá nejlepší v republice!
10
11
Tisková zpráva: Projektové dny gymnazisty zavedly do automobilky ....
12
Tisková zpráva: Projektové dny gymnazisty zavedly do automobilky ....
13 14 15 16 17
18
Projekt Mléko do škol 2017/18
19 20 21 22 23 24
25 26
Corny 2017
27 28 29 30
Blíží se konec termínu pro registraci do Logické olympiády
1
Měsíční plán akcí: říjen 2017
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Korelace > Procvičování

Procvičování

Příklad 1:

Zadání: Pomocí koeficientu korelace se pokuste rozhodnout, zda růst mezd v ČR v letech 2001 až 2011 souvisí s vývojem inflace v těchto letech.

Zde máte veškerá potřebná data:

Tabulka porovnání růstu hrubých mezd a cen v letech 2000 až 2011

 

Graf porovnání růstu hrubých mezd a cen v letech 2000 až 2011

(zdroj: Český statistický úrad).

Úkol: Interpretujte získaný výsledek korelačního koeficient 0,99 a vysvětlete jej.


Příklad 1:

Zadání: V tabulce tabulkového procesoru máte známky z matematiky a fyziky 89 vybraných studentů čtyřletého gymnázia. Vypočtěte korelační koeficint známek a vytvořte ze vstupních dat vhodný graf. Interpretujte a vysvětlete výsledek.