Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Aktualizace školních stránek v listopadu 2020
Bobřík informatiky: Výsledky kategorie SENIOR
Výuka v nižším stupni víceletého gymnázia od 30. listopadu 2020
1 2
Soutěž Finanční gramotnost
3 4
Školní kolo Ekonomické olympiády
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Drobečková navigace

Hlavní strana > Aktuality > 100. hodina matematiky

100. hodina matematiky



Datum konání:
1.4.2020

Matematikou proti všem neduhůmKaždý, kdo studoval na našem gymnáziu a koho učil matematiku Mgr. Karel Dvořák, pravděpodobně bude vědět, co je to stá hodina matematiky. 

Tato netradiční vyučovací jednotka má už dlouholetou historii. Pan učitel Dvořák na ni nezapomněl ani v době, kdy žáci nemohou navštěvovat školu a studují doma. Na stou hodinu žákům tentokrát nezadal žádné příklady k procvičování a vyzval je, aby si na matematiku vzpomněli a třebaže ne společně, přesto tuto hodinu náležitě doma oslavili. A nejen to, požádal je, aby mu zaslali něco, co jim žákům i jemu samotnému bude tuto hodinu v letošní kvartě připomínat.

Požádal jsem po domluvě s panem učitelem Dvořákem kvartány o souhlas zveřejnit některé práce. Postupně je vám zde přestavím:

První student v tom má jasno, matematika je vždy spolehlivým deštníkem, který ho ochrání za všech okolností. (obrázek vpravo).

Soňa Kofroňová se rozhodla si ušít tematickou matematickou roušku. Při výrobě samozřejmě, jak mi uvedla, použila pravítko, tužku, šablonu a základní goniometrické funkce, jak se o jejich hodinách matematiky sluší a patří.

    

Matematické zátišíDalší studentka si vytvořila doma matematické zátiší (obr. vpravo):

FotografJiná studentka názorně vysvětluje, že číslo 117, třebaže tak trochu na první pohled vypadá, opravdu není prvočíslo (obrázek vlevo):

 

 

 

 

Matematická snídaněVlasta Jindrová při snídani přemýšlí především o matematice (obr. vlevo): 

Obal na učebnici a sešitKdyž jsem obdržel tento obrázek, zprvu jsem se domníval, že jde o návrh tapety na plochu počítače, až poté jsem zjistil, že jde o zadání příkladu. Prosím vyřešte příklad jedné studentky, možná vám udělí i body, pokud správné řešení jí zašlete na anonym@nekonecno.edu: 

Vypočítej, kolik centimetrů čtverečních tohoto moderního vzoru látky bude potřebovat studentka kvarty na ušití jednoho obalu na učebnici matematiky a sešitu A3. Výsledek zaokrouhli na desetiny a připočítej 100 cm2 na obrázek nad psací stůl.smailik.png

 

Někdo přesně ví, co má dělat. Zdalipak se toho i vždy drží? (obr. vlevo)

 

Jiný i při matematice uplatňuje výtvarné sklony (obr. nahoře):

Najde se i studentka, která soudí, že když už nepomůže nic jiného, je třeba vzít na pomoc komiks (obr. vlevo dole):

IMG_20200331_152144575_2.jpgTak tady pozor, hodně zapeklitá úloha! Autorka prý slíbila, že tomu, kdo ji vyřeší, na celý rok předplatí časopis Matematické obzory! (vpravo dole)