fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30 31
Halloween Day 2025
Bobřík informatiky 18. ročník
Vyhodnocení soutěže Battlefield za měsíc říjen 2025
1
Měsíční plán akcí: listopad 2025
2
3 4
Jediný křížek mi nebude rušit moje kruhy
5 6 7
Úspěch v Logické olympiádě kat. C (aktualizováno)
8 9
10
Lingvistická olympiáda 2025
11 12 13
Bobřík informatiky kat. SENIOR
Exkurze do Hornického muzea Příbram
14
ŘEDITELSKÉ VOLNO 14. LISTOPADU 2025
15 16
17 18
Ekonomická olympiáda
19
Soutěž CyberGame
Ekonomická olympiáda: letos u nás tak trochu jinak, avšak úspěšně!
20
Den otevřených dveří 20. listopadu 2025
Soutěž CyberGame
Fotogalerie: Den otevřených dveří
Ekonomická olympiáda: letos u nás tak trochu jinak, avšak úspěšně!
21
Soutěž CyberGame
Střet spolužáků v Písku!
TalentAkademie 2025
22
TalentAkademie 2025
23
TalentAkademie 2025
24 25 26 27 28 29 30
Průběžné hodnocení soutěže Battlefield za měsíc listopad 2025
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Současná výuka pohledem maturantů

Současná výuka pohledem maturantů



Datum konání:
15.4.2020

Druhý studentský článek je od maturantů.

Před jarními prázdninami jsme se všichni těšili na poslední prázdninové volno před blížící se maturitou. To jsme ale netušili, že se “prázdniny” trochu prodlouží a tento pátek před prázdninami, kdy už se všichni těšíme až zazvoní na konec poslední hodiny, budeme ve škole na dlouhou dobu naposledy.

Ze dne na den jsme se dostali do situace, která byla nová jak pro nás studenty, tak i pro naše vyučující - uzavření škol a s tím spojená online výuka. Mnozí z nás si neuměli představit, jak bude výuka probíhat, a jak se sami dokážeme naučit novou látku bez výkladu učitelů.

Ilustrační obrázekPrvní týden byl pro nás studenty zvláštní. Někteří učitelé nám zasílali různé materiály, za jejichž pomoci jsme vypracovávali pracovní listy, které nám byly oznámkovány. Jiní pouze posílali osnovu učiva k samostudiu. Další zasílali různé online učebnice a videa, na základě kterých jsme vypracovávali další úkoly. Nejvíce nás asi překvapily úkoly z tělocviku, kdy jsme se podle videa učili jógu a za námi zpětně zaslané video, na kterém cvičíme, jsme byli oznámkováni. Zkoušeli jsme se s učiteli spojit i pomocí videohovorů a psát online testy. To všechno pro nás znamenalo denně plnou schránku emailů a museli jsme se rychle naučit dělat si v těchto věcech systém, abychom všechny úkoly stihli v určeném limitu a nic nevynechali. Hned po prvním týdnu jsme se ujistili, že výuka na dálku nebude snadná a přáli jsme si zase co nejdříve začít chodit do školy. Naštěstí někteří učitelé byli natolik ochotní, že nám poskytli i své telefonní číslo pro případ, že bychom si s čímkoliv nevěděli rady, abychom se na ně mohli obrátit. S přibývajícími týdny v karanténě jsme si postupně začali na tuto výuku zvykat a my i učitelé jsme našli způsob, kterým jsme schopni vzájemně fungovat.

I když jsme se s online výukou sžili, tak na pocit nejistoty, jak to bude s maturitní zkouškou a jestli vůbec nějaká bude, jsme si zvyknout nemohli. Počet nakažených koronavirem v České republice se stále rapidně zvyšoval. V tento moment se rozdělili studenti na dva tábory. Na ty co si chtějí životní zkoušku projít, jako předešlé ročníky a na ty, kteří se nechtějí odvážit vstoupit do školy, kvůli riziku nakažení a tím pádem dostat maturitu zprůměrováním známek z tří posledních vysvědčení. Začaly vznikat petice, názory a přesvědčení, jak by to mělo být. Každý student, rodič, obyvatel v ČR si na to udělal svůj pohled.

Aktuální informace jsou takové, že 11. května se do lavic vrací studenti posledních ročníků, za účelem přípravy na maturitní a přijímací zkoušky. Ostatním studentům a žákům začaly "letní prázdniny" a do škol se už nevrátí, aby se minimalizovalo riziko nákazy. Ovšem změnit se může ledacos. A jak to celé dopadne? Na tuto otázku asi ještě nikdo nedokáže odpovědět.

Ilustrační obrázek: 

Designed by yanalya / Freepik