Ve třídě 4.A (2020-2024) podalo přihlášku k maturitě JARO 2024 celkem dvacet dva žáků.
Ve společné části budou všichni maturanti absolvovat zkoušku z českého jazyka a literatury formou didaktického testu. Jako druhý předmět si mohou vybrat cizí jazyk, nebo matematiku. Z obou volitelných předmětů se rovněž píše didaktický test. Pouze dva studenti se rozhodli pro matematiku a 20 pro cizí, konkrétně pro anglický 19 a pro německý jeden. Viz graf č. 1: Volitelný předmět ve společné části.
V profilové části si každý student na naší škole volí právě dva předměty. Český jazyk a případně cizí jazyk jsou tzv. vázané předměty. Znamená to, že navazují na didaktický test ze společné části a zahrnují sloh a ústní zkoušení.
Pokud se na naší škole ve společné části žák rozhodl pro matematiku, musí si některý cizí jazyk zvolit v profilové části. Z cizího jazyka pouze v profilové části se píše sloh a skládá ústní zkouška za stejných podmínek jako u žáků, kteří mají tento jazyk jako vázaný předmět. Z cizího jazyka musí tedy maturovat každý student. Student, který se ve společné části rozhodl pro matematiku, pak dále vybírá z nabídky volitelných předmětů ještě předmět jeden, studenti, kteří absolvovali ve společné části didaktický test z cizího jazyka, volí předměty dva. Graf č. 2: Volitelné předměty profilové části ilustruje zájem žáků o volitelné předměty. Z uvedeného grafu je zřejmý značný zájem o maturitu z tělesné výchovy a občanského a společenskovědného základu.
Celkem se ke každému předmětu přihlásilo 7 a 6 studentů. Nejžádanějším předmětem je geografie, kterou si zvolilo celkem devět žáků.
Kombinace volitelných předmětů jsou různorodé, je jich celkem jedenáct, stejnou kombinaci předmětů má 5 žáků a to geografii s tělesnou výchovou. Dále významné kombinace (po třech žácích) jsou biologie a chemie či dějepis a občanka. Viz graf č. 3: Kombinace volitelných předmětů.
Graf č. 4: Zkoušky z cizího jazyka ukazuje, že pouze jeden student maturuje ze dvou cizích jazyků (v legendě jako 1-1). Dva žáci s maturitou z matematiky ve společné části si přibírají v profilové části jeden jazyk (0-1). Devatenáct žáků maturuje z cizího jazyka pouze v profilové části (1-0). V minulých letech se v jednotlivých případech se objevovala i volba 0-2, což znamená, že žák s maturitou ve společné části z matematiky, maturoval v profilové části ze dvou cizích jazyků.
Pátým grafem je Graf č. 5: Cizí jazyk. Z něj je patrný letošní malý zájem o maturitu z němčiny, ze které maturují dva žáci, jeden v části profilové a jeden v části společné.
Poslední je Graf č. 6: Počet dílčích zkoušek, z něj je patrné, že přibližně 2/3 žáků mají 9 dílčích zkoušek. Čtyři žáci mají 8 dílčích zkoušek, což je díky maturitě z matematiky v profilové části nebo volbě předmětů s jednou dílčí zkouškou v části profilové (což jsou: geografie, společenské vědy a výtvarná výchova). Čtyři žáci mají 10 dílčích zkoušek. Vyšší počet zkoušek mají žáci, kteří maturují z předmětů, kde jsou dvě dílčí zkoušky v profilové části (tj. dějepis, fyzika, chemie, biologie, tělesná výchova a cizí jazyk pouze v profilové části).
© 2025 Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Povinně zveřejňované informace, Mapa webu
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO