fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Jak to bude s maturitami a přijímacími zkouškami?
Časové schéma maturit v naší škole
Měsíční plán akcí: červen 2020
2 3 4 5
Písemná část maturitní zkoušky z dějepisu
6 7
8
Přijímací zkoušky v naší škole
OCHRANA ZDRAVÍ NA SŠ V PRŮBĚHU PŘIJÍMACÍCH ZKOUŠEK A MATURITNÍCH ZKOUŠEK 19/20
9
Přijímací zkoušky v naší škole
10
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
11
Soutěž BRLOH Extra
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Rozhovor s dvěma finalisty soutěže Nejlepší JA Titan tým
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
12
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
13
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
14
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
15
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
16
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
Výsledky 1. kola přijímacího řízení pro šk.r. 2020/21 - 4G
17
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
Výsledky 1. kola přijímacího řízení pro šk.r. 2020/21 - 6G
Zrušení povinné maturity z matematiky
18
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
19
Možnost osobní přítomnosti ve škole pro žáky SŠ nematuritních ročníků
Ještě jsme se na pár dní vrátili do školy
20 21
22
Jak proběhne závěr školního roku?
Maturity ve třídě 4.A
23
Maturity ve třídě 4.A
24
Maturity ve třídě 4.A
Vyhlášení 2. kola přijímacího řízení do 4G a 6G
Maturity ve třídě sexta
25
Maturity ve třídě 4.A
Maturity ve třídě sexta
Ukončení maturit ve třídě 4.A
26
Rozhovor s vítězkou soutěže v psaní na počítači na přesnost
Maturity ve třídě sexta
Ukončení maturit ve třídě sexta
27 28
29 30
Předávání vysvědčení
Závěr školního roku 2019/2020
1
Úřední dny o prázdninách (červenec)
Měsíční plán akcí: červenec 2020
Pořadí přijatých uchazečů do 4G - 2. kolo
2
Úřední dny o prázdninách (červenec)
Slavnostní předávání maturitních vysvědčení třídě 4.A
3
Úřední dny o prázdninách (červenec)
4
Úřední dny o prázdninách (červenec)
5
Úřední dny o prázdninách (červenec)
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Napsali o nás: Studenti gymnázia výborně uspěli v roli manažerů

Napsali o nás: Studenti gymnázia výborně uspěli v roli manažerů



Datum konání:
24.5.2017

Ředitelka milevských novin Libuše Kolářová hovořila s našimi úspěšnými studenty třetího ročníku a napsala redakční článek pro Milevské noviny č. 22/2017. Článek uvádíme  s drobnými úpravami.

Studenti gymnázia výborně uspěli v roli manažerů

Ve středu 24. května proběhlo v Praze národní finále středoškolské soutěže Nejlepší Ja TITAN tým, kterou osmnáctým rokem pořádá nezisková vzdělávací organizace JA Czech. Jejím iniciátorem byl Tomáš Baťa, který byl v 90. letech z České republiky osloven, aby obnovil někdejší Baťovy školy práce. On sám je ale už považoval za překonané a zprostředkoval do České republiky systém vzdělávání v ekonomice a finanční gramotnosti, který se mimo jiné elektronicky vyučuje a vrcholí touto soutěží.

Studenti v sídle HP v Praze -  MichliDo pražského finále v sídle pobočky firmy Hewlett – Packard se probojovalo osm týmů z původních asi 45 ze středních škol z celé České republiky. Vítězi finálového klání se stali studenti z Gymnázia Ostrava - Hrabůvka. A hned stříbrný byl tým ve složení Martin Rektoris a Radek Fiala z Gymnázia Milevsko pod vedením učitele Jiřího Školníka. Třetí místo putovalo na elektronickou průmyslovku do Plzně. V nejlepší osmičce přitom patřilo milevskému gymnáziu i páté místo, které obsadila dvojice Dominik Reiniš a Vít Pouzar.

JA TITAN je ekonomická situační počítačová hra, která ukazuje studentům problematiku rozhodování ve firmě a pomáhá jim pochopit základní tržní principy. Studenti jsou rozděleni do skupin (firem), které existují na stejném trhu, prodávají stejný výrobek a navzájem si konkurují, Soutěží se o to, kdo dosáhne lepších ekonomických výsledků. Celkem se odehrálo sedm kol, v nichž se týmy měly připravit na vánoční prodej dané fiktivní novinky, příslušně podpořit prodej marketingem, pak adekvátně zareagovat na lednové snížení prodeje, také rozhodnout, kolik z utrženého zisku věnují na další rozvoj výroby, zda se a v jaké míře podpoří charitativní projekty. „V lednu po Vánocích se mohla cena i trochu zvednout při dobré podpoře marketingem, protože techničtí nadšenci kupují novinku i tak. Při menším prodeji se dá dosáhnout prakticky stejný zisk,“ zmínil taktiku Radek Fiala. „ Když jsme pak ale dostali zadání, že zájem o produkt klesá, eliminovali jsme marketing a výrazně snížili cenu. To je reklama sama o sobě. Ale ukázalo se, že jsme s cenou šli až zbytečně nízko a tím nám soupeři z Ostravy utekli,“ popsal další vývoj napínavé soutěže Martin Rektoris. „My jsme se postupně prodrali z osmého až na páté místo a na čtvrté nám chyběly tři body. Šli jsme zas do marketingu až moc,“ prozradil člen druhého týmu Dominik Reiniš. Nakonec soutěžící názorně viděli, kolik procent trhu jejich fiktivní firmy pokryly a tím se stanovilo pořadí. Domů si milevští studenti odvezli vědeckou kalkulačku s rozšířenými funkcemi, myš, knížku o známých značkách a reklamní předměty. Byli trošku zklamaní, protože v předchozích ročnících byli organizátoři štědřejší a vítězům dávali i různou elektroniku. Zkušenosti z takové konkurenční zkoušky jsou ale k nezaplacení.