fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Měsíční plán akcí: květen 2023
2
Ministerstvo stanovilo časový rozvrh didaktických testů společné části maturitní zkoušky
Informace k přijímacímu řízení
NOVÝ MATURITNÍ ZPRAVODAJ - NEJDŮLEŽITĚJŠÍ INFORMACE K MATURITĚ JARO 2023
Maturita JARO 2023 - přihlášení k předmětům
Vyhlášení výsledků 1. kola přijímacího řízení pro školní rok 2023/2024
3 4 5 6 7
8 9 10
Maturity - 2. část (2. - 10.5.2023)
11 12 13 14
15 16
Smokemanova edukativní show
Ústní část maturitních zkoušek
Zahájení maturitních zkoušek JARO 2023 ve třídách 2023
Fotogalerie: Ohlédnutí za maturitami JARO '23 (1. den) - 16. května 2023
17
Ústní část maturitních zkoušek
Fotogalerie: Ohlédnutí za maturitami JARO '23 (2. den) - 17. května 2023
18
Ústní část maturitních zkoušek
Fotogalerie: Ohlédnutí za maturitami JARO '23 (3. den) - 18. května 2023
19
Ústní část maturitních zkoušek
Fotogalerie: Ohlédnutí za maturitami JARO '23 (4. den) - 19. května 2023
20
Kdy maturant přestává být nezaopatřeným dítěm?
21
22 23
Testování ČŠI v sekundě
24
Testování ČŠI v sekundě
25
GLOBAL FAN TOUR
Fotogalerie: Předávání maturitních vysvědčení 2023 ve třídě 4.A
Fotogalerie: Předávání maturitních vysvědčení 2023 ve třídě sexta
26 27 28
29 30 31 1 2
Vyhlášení 2. kola přijímacího řízení
3 4
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Soutěžila jsem v OK Olympiády z CEJ

Soutěžila jsem v OK Olympiády z CEJ



Datum konání:
22.1.2020

Dne 22. 1. se konalo okresní kolo olympiády z českého jazyka pro střední školy. Výsledky už byly zveřejněny v předešlém článku, a tak je tento článek spíše ohlédnutím očima studenta za touto soutěží.

            Český_jazyk.pngOlympiáda se vždy skládá ze dvou částí - jazykové a slohové. Jazyková obvykle nebývá snadná, myslím ale, že tento rok bylo zadání docela zajímavé a dobře řešitelné. Velmi se podobalo školnímu kolu. Mezi úlohami se našly takové, které prověřily znalost skloňování týž/tentýž a nebo práci s větnými členy. Ze všech úkolů mi ale nejvíce v paměti utkvěly ty, které vyžadovaly práci se zadaným slovem Tradinář. Podle vysvětlení bylo slovo smyšleným názvem pro knihu zaobírající se různými tradicemi. Soutěžící například museli vymyslet další názvy pro takovou knihu nebo napsat, čím se daný název inspiroval.

I slohová část byla zadáním velice přívětivá. Psal se volný slohový útvar, který se měl zakončit větou …a tak se z toho stala tradice. Takové zadání přímo vybízelo k vypravování, které jsem si vybrala nejen já, ale i druhý soutěžící z naší školy, Vítek Průša.

V obou částech jsme dosáhli více než uspokojivého bodového zisku a umístili se tak na prvním a čtvrtém místě. Do krajského kola ale postupují jen první tři místa, a tak budu školu reprezentovat jen já. Uvidíme, co si pro kraj soutěž přichystá.

O OK OCJ jsme psali v tomto článku.