fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Jihočeský kraj ocenil vítěze krajského kola soutěže SKIRMISH
27
Napsali (nejen) o nás
Mapový kvíz o znalosti zeměpisných znalostí USA a Kanady
28 29
Napsali o nás: Studenti se loučili s milevským gymnáziem v Latinské škole kláštera
30 31 1
Měsíční plán akcí: červen 25
Soutěž Battlefield - stav k 31. květnu 2025
2
Peace Run
3
Nabídka zaměstnání - učitel/učitelka AJ
4
Vyhlášení 3. kola přijímacího řízení do 6G
5 6 7 8
9 10 11
Napsali (nejen) o nás: Kolik bylo přijato žáků do milevských středních škol?
Exkurze do zahradnictví
Tisková zpráva: Milevské gymnázium je nejaktivnější jihočeskou školou...
12
Ekologická vycházka
13 14 15
16
Ohlédnutí za sportovně turistickým kurzem
17
Ohlédnutí za sportovně turistickým kurzem
18
Ohlédnutí za sportovně turistickým kurzem
19
Plavecko běžecký pohár prověřil výkony žáků primy a sekundy
Ohlédnutí za sportovně turistickým kurzem
20
Ohlédnutí za sportovně turistickým kurzem
21 22
23 24
Summer Sports Day 2025
Seznam přijatých uchazečů PZ z 2. kola do 4G pro šk. rok 2025/2026
25
Vaflový den
FOTOGRAFIE TŘÍD 2024/2025
Waffle Day
26 27 28 29
30 1
Měsíční přehled akcí: červenec a srpen/2025
2
PROVOZ ŠKOLY V ČERVENCI A SRPNU 2025
3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Přihlášky k maturitě v sextě (2013-2019)

Přihlášky k maturitě v sextě (2013-2019)



Datum konání:
11.4.2019

Ve třídě sexta (2015-2019) podalo přihlášku k maturitě JARO 2019 celkem osmnáct žáků.

Graf 1 6S.pngVe společné části budou všichni maturanti absolvovat zkoušku z českého jazyka formou didaktického testu, písemné práce a ústní zkoušky. Ústní zkoušku vykonají ve stejném termínu jako profilovou část. Druhý předmět si mohou vybrat z cizího jazyka (didaktický test, písemná práce a ústní zkouška, která se bude konat společně s profilovou částí), nebo z matematiky (didaktický test). Čtyři studenti se rozhodli pro matematiku, dvanáct studentů pro anglický jazyk a 2 studenti pro ruský jazyk. - Viz graf č. 1: Volitelný předmět ve společné části.

V profilové části si každý student volí právě dva předměty.

Graf 2 6S.pngPokud se ve společné části rozhodl pro matematiku, musí si cizí jazyk zvolit v profilové části.  Z cizího jazyka tak musí maturovat každý student. Graf č. 2: Volitelné předměty profilové části ilustruje zájem žáků o volitelné předměty. Z uvedeného grafu je zřejmý zájem (vedle angličtiny)  především o biologii, občanský a společenskovědní základ, geografii a chemii. 

Graf 3 6SKombinace volitelných předmětů jsou různé, stejnou dvojici předmětů si zvolili maximálně čtyři žáci a to z biologie a chemie. Ostatní dvojice předmětů se objevují maximálně dvakrát: viz graf č. 3: Kombinace volitelných předmětů.

Graf č. 4: Zkoušky z cizího jazyka ukazuje, že víc jak tři čtvrtiny žáků maturují jen z jednoho cizího jazyka. 

Graf 4 6Polovina žáků maturuje z jazyka jen ve společné části. "Matematici" ze společné části maturují jen z jednoho (pro ně povinného) jazyka v profilové části. Pět žáků si přibírá k jazyku ve společné části i jeden jazyk v části profilové. Na rozdíl od sesterské třídy 4.A, kde je zájem o jazyky větší, není ve třídě žák, který by maturoval z matematiky a dvou cizích jazyků. 

Graf 5 6Graf č. 5: Maturita z cizího jazyka ukazuje, že jazykových zkoušek je celkem 23. V tom 17 z angličtiny, jedna z němčiny a pět z ruštiny. Zvláštností této třídy je, že při  při celkově nižším zájmu o cizí jazyky, se víc jak pětina žáků rozhodla pro ruský jazyk.

Poslední dva grafy srovnávají volbu profilových předmětů studentů, kteří se zvolili ve společné části anglický jazyk, s volbou studentů, kteří se rozhodli pro matematiku.

Graf 6 6SJak už bylo uvedeno dříve, maturanti, kteří se rozhodli pro matematiku ve společné části, si ve dvou případech přibrali geografii, jeden maturant fyziku a další maturant si vybral OSZ (viz graf č. 6: Maturita z matematiky a profilových předmětů). Zajímavé je, že tři uvedení maturanti si již nepřibrali k matematice další přírodovědný předmět.

 Grag 7 6S.png"Jazykáři" (viz graf č. 7: Maturita ze státní angličtiny a profilových předmětů) svou volbou po dvou volitelných předmětech preferovali biologii, občanský a společenskovědní základ i geografii Ostatní předměty jsou z celého spektra jazyků, humanitních, přírodovědných i výchovných předmětů (výtvarný obor).