Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
P.F. 2021
INFORMACE K PROVOZU ŠKOLY OD 27. PROSINCE DO 10. LEDNA
29
P.F. 2021
INFORMACE K PROVOZU ŠKOLY OD 27. PROSINCE DO 10. LEDNA
30
P.F. 2021
INFORMACE K PROVOZU ŠKOLY OD 27. PROSINCE DO 10. LEDNA
31
P.F. 2021
INFORMACE K PROVOZU ŠKOLY OD 27. PROSINCE DO 10. LEDNA
1
P.F. 2021
INFORMACE K PROVOZU ŠKOLY OD 27. PROSINCE DO 10. LEDNA
Měsíční plán akcí: leden 2021
2
INFORMACE K PROVOZU ŠKOLY OD 27. PROSINCE DO 10. LEDNA
3
INFORMACE K PROVOZU ŠKOLY OD 27. PROSINCE DO 10. LEDNA
4
INFORMACE K PROVOZU ŠKOLY OD 27. PROSINCE DO 10. LEDNA
Ultimejt gauč survajvl ...
5
INFORMACE K PROVOZU ŠKOLY OD 27. PROSINCE DO 10. LEDNA
6
INFORMACE K PROVOZU ŠKOLY OD 27. PROSINCE DO 10. LEDNA
7
INFORMACE K PROVOZU ŠKOLY OD 27. PROSINCE DO 10. LEDNA
8
INFORMACE K PROVOZU ŠKOLY OD 27. PROSINCE DO 10. LEDNA
9
INFORMACE K PROVOZU ŠKOLY OD 27. PROSINCE DO 10. LEDNA
10
INFORMACE K PROVOZU ŠKOLY OD 27. PROSINCE DO 10. LEDNA
11
INFORMACE K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ OD 11. LEDNA 2021 DO 22. LEDNA 2021
12
Online burza škol JHK (základní informace)
INFORMACE K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ OD 11. LEDNA 2021 DO 22. LEDNA 2021
Online burza střední škol Jhk (podrobnější informace - důležitá aktualizace)
13
Online burza škol JHK (základní informace)
INFORMACE K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ OD 11. LEDNA 2021 DO 22. LEDNA 2021
Online burza střední škol Jhk (podrobnější informace - důležitá aktualizace)
14
Online burza škol JHK (základní informace)
INFORMACE K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ OD 11. LEDNA 2021 DO 22. LEDNA 2021
Online burza střední škol Jhk (podrobnější informace - důležitá aktualizace)
15
INFORMACE K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ OD 11. LEDNA 2021 DO 22. LEDNA 2021
Maturitní ples online
16
INFORMACE K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ OD 11. LEDNA 2021 DO 22. LEDNA 2021
17
INFORMACE K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ OD 11. LEDNA 2021 DO 22. LEDNA 2021
18
INFORMACE K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ OD 11. LEDNA 2021 DO 22. LEDNA 2021
19
INFORMACE K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ OD 11. LEDNA 2021 DO 22. LEDNA 2021
20
INFORMACE K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ OD 11. LEDNA 2021 DO 22. LEDNA 2021
21
INFORMACE K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ OD 11. LEDNA 2021 DO 22. LEDNA 2021
22
INFORMACE K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ OD 11. LEDNA 2021 DO 22. LEDNA 2021
Studentská esej: Já a svět financí
23 24
25
INFORMACE K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ V TÝDNU OD 25. LEDNA 2021
26 27 28
Jak je bude zpřístupněna pololetní klasifikace žákům a rodičům v Bakalářích?
29 30 31
Aktualizace školních webových stránek v lednu 2021
Přípravné online kurzy k jednotným přijímacím zkouškám
Drobečková navigace

Hlavní strana > Aktuality > Pilotní část Psaní hravě skončila. Rozhovor s jednou úspěšnou absolventkou

Pilotní část Psaní hravě skončila. Rozhovor s jednou úspěšnou absolventkou



Datum konání:
30.4.2020

Psaní hravěJak už jsme vás informovali, využili jsme nabídky licence pro 30 žáků zdarma do kurzu psaní na počítači ve webové aplikaci Psaní hravě. Musím konstatovat, že to byla vydařená akce. Přihlásilo se přes dvacet žáků, z nichž devět kurz za pět týdnů dokázalo zvládnout a získat certifikát. Samozřejmě, že ještě to neznamená, že ovládají zcela psaní desetiprstovou hmatovou metodou, je na nich, zda budou cvičit i dále. Myslím si však, že ti kteří vytrvale psali, účelně využili současnou "dobu koronavirovou" pro rozvoj svých dovedností.

Dnem 30. dubna 2020 skončila bezplatná licence. Využil jsem dobré zkušenosti z tohoto kurzu a rozhodl se, že kurz zařadím pro všechny naše nejmladší žáky, tedy v primě, sekundě, tercii a v 1.A do předmětu informatika, což rámcový vzdělávací plán umožňuje. Dovednost ovládat klávesnici PC do doby, než bude zcela běžné ovládat počítač hlasem (či možná někdy v budoucnu i jinak), stále patří mezi důležité dovednosti současného světa. 

Adriana MaťhováAčkoliv i dalších sedm nejmenovaných čerstvých držitelů by si právem zasloužilo ocenění zde,  oslovil jsem jednu z nich, kterou jsem si vybral proto, že ač do kurzu vstoupila jako jedna z posledních, dokázala zvítězit v závěrečných soutěžích na rychlost i přesnost. Tou vybranou je Adriana Maťhová ze 3.A.

Požádal jsem Adrianu o krátký rozhovor, který je ostatně takovým malým "teaserem" připravovaného většího rozhovoru s Adrianou i její sestrou Žanetou, která je absolventkou naší školy. Rozhovor se bude týkat (nejen) tenisu.

Rozhovor JŠ s Adrianou Maťhovou

Adriano, ty jsi vstoupila do rychlokurzu Psaní hravě o dost později než ostatní. Co ovlivnilo tvé rozhodnutí se zapojit?

Od začátku jsem přemýšlela, že bych kurz absolvovala. Bohužel jsem ale neměla moc času, protože máme spoustu úkolů z ostatních předmětů. Když jsem si našla volnou chvilku, rozhodla jsem se, že to zkusím. Navíc mi spolužačka, která už několik dní pilně trénovala, psaní doporučila, a tak jsem neváhala a zapojila se.

Kurz jsi absolvovala skutečně velmi rychle, navíc jsi zvítězila v soutěžích na rychlost i přesnost. Ty už jsi se někdy učila psát desetiprstovou hmatovou metodou? V čem vidíš základ své průpravy? Vím o tobě, že mj. hraješ tenis a také na ukulele. Je to o tom nebo je to ještě v něčem jiném?

Desetiprstovou hmatovou metodou jsem se nikdy psát neučila. Celkově jsem dříve netrávila na počítači tolik času. Myslím, že právě díky tomu, že teď musím většinu úkolů vypracovávat přes počítač, jsem se zlepšila v rychlosti i přesnosti psaní. A prostřednictvím kurzu jsem se mohla ještě zdokonalit. Ve svém volném čase hodně sportuji a věnuji se hudbě. Řekla bych, že základem mé průpravy by možná mohla být spíše hra na klavír, které se věnuji od malička. Při hře také zapojuji všech deset prstů a každou rukou musím mačkat jiné klávesy, stejně jako při psaní na počítači.

Aplikaci Psaní hravě jsem se rozhodl zapojit po dobrých zkušenostech do řádné výuky informatiky. Jak se ti tento způsob výuky líbí?

Myslím si, že vzhledem k situaci, která nás nutí denně pracovat s počítačem, je tento způsob výuky velmi užitečný. Jsem ráda, že jsem se kurzu mohla zúčastnit, protože se mi bude určitě hodit i do budoucna, třeba při studiu na vysoké škole nebo v práci.

Děkuji za rozhovor.

Pozorný čtenář si jistě všiml, že jsem psal o devíti úspěšných absolventech, jmenoval jsem jednu a psal, že dalších sedm mi snad promine. Je to proto, že jsme již o kurzu psali a také psali o první absolventce.