fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 29 1
Měsíční plán akcí: březen 2024
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Po DRINKU "namíchali" studenti nový školní časopis aneb rozhovor s redaktorkami

Po DRINKU "namíchali" studenti nový školní časopis aneb rozhovor s redaktorkami



Datum konání:
20.3.2023

Reraktorky školního časopisuV březnu 2023 začali studenti naší školy publikovat časopis a ke dni publikace tohoto příspěvku napsali již sedm článků. Celá akce vznikla z iniciativy dvou žákyň druhého ročníku Natálie Procházkové a Marie Neumannnové. Požádal jsem je o krátký rozhovor.

Na vysvětlenou k titulku článku. Před patnácti lety začal na naší škole vycházet tištěný školní časopis DRINK, který přes nespornou kvalitu přežil jen dva roky. Tehdejší redakci se nepodařilo najít následovníky. Věřím, že tentokrát to vyjde a časopis získá renomé a na škole se udrží.

O výsledcích jejich snažení se můžete sami přesvědčit na tomto odkazu.

Společné foto je z archívu redaktorek a zachycuje Natálie Procházkovou (NP) a Marii Neumannovou (MN) v zahradách zámku Schönbrunn ve Vídni, kde byly na školní exkurzi.


JŠ: Již dva týdny publikujete v rámci školního webzinu události ze života školy. Za tu krátkou dobu jste už napsaly několik velmi pěkných a čtivých článků. Kam dle vaší představy by se školní časopis měl ubírat?

NP: Právě pracujeme na vlastním webu, kam bychom rádi přidávali nejen textový formát, ale např. i videa či příspěvky na způsob podcastů. Chceme se také snažit, aby se časopis udržel i do budoucna, a aby sloužil žákům nejen jako informační zdroj o škole a dění v ní, ale i jako web, kam si můžou jít poslechnout zajímavé rozhovory, zjistit něco i o dalších věcech, které řeší studenti jako je např. autoškola, ISIC, přihláška na VŠ, příprava maturitního plesu apod. Také bychom byli rádi, kdyby to přilákalo další studenty na naše gymnázium.

MN: Rády bychom, aby se web školního časopisu udržel i v letech, kdy na škole nebude ani jedna z nás, a časopis si tak udržel jakousi prestiž a tradici, protože považujeme za velmi důležité, aby si během studia našel aktivitu, která ho bude posouvat dál v dovednostech, které ho naplňují, co největší počet žáků.


Chceme se také snažit, aby se časopis udržel i do budoucna, a aby sloužil žákům nejen jako informační zdroj o škole a dění v ní, ale i jako web, kam si můžou jít poslechnout zajímavé rozhovory, zjistit něco i o dalších věcech, které řeší studenti...

JŠ: Oslovily jste ostatní studenty s nabídkou stát se vašimi redaktory. Daří se vám to? Už jste získaly někoho pro spolupráci?

NP: Zatím se nám přihlásili dva studenti - jeden z 3.A, druhý ze sekundy. Jsme za to moc rádi. Já osobně si ale myslím, že se lidé přidávají více až když vidí, že věci fungují. Do budoucna bychom tak chtěli dosáhnout toho, abychom měli v každé třídě aspoň jednoho redaktora.

MN: Momentálně spolupracujeme se dvěma dalšími studenty, kterým za to náleží náš vděk. Že by se nám dařilo poskládat počet studentů, abychom mohli celek označit za dostačující, se ovšem říci nedá. Byli bychom rádi, kdyby se k nám v budoucnu přidalo studentů více.


JŠ: Koho předpokládate svými příspěvky oslovit kromě svých spolužáků?

NP: Bylo by pěkné, kdyby na náš web chodili nejen naši ale i studenti jiných škol, uchazeči o studium, rodiče či učitelé. Plánujeme proto zřídit i sociální sítě, konkrétně Instagram. Zatím je to ale výhled hodně do budoucna.

MN: Samozřejmě bychom chtěli oslovit co největší počet lidí, ale víme, že je to běh na hodně dlouhou trať. Byli bychom rádi, kdyby se naše články dostali k co nejvíce lidem ať už studentům a učitelům, nebo rodičům a uchazečům ke studiu. Chtěli bychom takto podpořit naše gymnázium, protože věříme, že spousta iniciativ studentů, učitelů i vedení školy stojí za zmínku.


Chtěli bychom takto podpořit naše gymnázium, protože věříme, že spousta iniciativ studentů, učitelů i vedení školy stojí za zmínku.

JŠ: Jak na vaše snažení reaguji moje kolegyně a moji kolegové z pedagogického sboru? Máte již nějaké ohlasy?

NP: Zatím moc ohlasů z pedagogického sboru nemáme. Popravdě ani nevím, jak moc se zatím informace o časopisu mezi pedagogy rozšířila. Do budoucna bychom však chtěli s pedagogickým sborem spolupracovat nejen např. na rozhovorech. Budeme tomu určitě otevření.

MN: Moc učitelů o tom s námi nekomunikuje, ale když už na nějaký rozhovor týkající se školního časopisu dojde, učitelé jsou velmi vlídní. 


Děkuji za rozhovor a přeji vám hodně úspěchů a spokojených čtenářů. Již se těším na vaše další zajímavé příspěvky.