fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Měsíční plán akcí: duben 2024
2 3 4 5 6 7
8 9 10
pIšQworky jsou za námi, teď je tady Prezentiáda
11 12
Ředitelské volno dne 12. dubna 2024
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
The Way We Were
Jak proběhne poslední zvonění 2024
24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > StreTech 2022 se nám vydařil

StreTech 2022 se nám vydařil



Datum konání:
1.6.2022

Stánek naší školyZnovu po třech letech a celkově popáté se naše škola vypravila na nesoutěžní prezentační výstavu studetských prací StreTech (Středoškolská technika), kterou pořádá FS ČVUT Praha.

Naší letošní výpravou na StreTech jsme "oslavili" desáté výročí své první účasti. Tehdy to bylo ještě se společnou prací našeho studenta s kamarádem z pražské školy. V letech 2017 až 2019 jsme vystavovali pokaždé jednu práci a již samostatně. Covid 19 bohužel způsobil, že ročníky 2020 a 2021 se nekonaly, takže návrat naší účasti po třech letech je i návratem samotné akce. 

Prezentující spolu s návštěvníkyLetos se společně se mnou do Prahy vydali Karel Bartůněk s Markem Pokorným, oba jsou již absolventy naší školy (sexta 2016-2022), aby prezentovali Karlovu práci Algoritmy hlubokého učení  s využitím v jazyku Python. Z naší školy se na výstavu vypravili i dva návštěvníci ze 3.A. Stejně jako minule na náš stánek zavítal absolvent naší školy doc. Vít Fábera, který se rovněž věnuje programování na Dopravní fakultě ČVUT a byl oponentem této maturitní práce. 

Myslím, že naše účast se vydařila, protože o práci se zajímala řada návštěvníků, pravda spíše z řad vyučujících technických oborů vysokých škol než studentů, avšak v případě práce, která nemá "hmotnou" podobu exponátu, který by mohl zaujmout, to lze předpokládat.

Rozpoznávání dopravních značekNedaleko našeho stánku byla i studentská práce na podobné téma a to na rozpoznávání dopravních značek. Studenti vytvořili program, který rozpozná dopravní značku, která je přímo v záběru kamery, což v praxi vypadá jako čtení QR kódu mobilním telefonem. Rozpoznat dopravní značku v záběru kamery na silnici či ulici však zatím neumí.

Zaujal mě velký počet prací zaměřených na netechnické obory a zaujetí s jakým tvůrci své práce prezentovali.

Práce na téma historie RVHPJednou z těchto namátkou takto vybraných prací, jejichž stánky jsem navštívil a autory prací požádal o souhlas fotografií, byla prezentace "sočky" (práce pro Středoškolskou odbornou činnost) na téma Příčiny a účel založení Rady vzájemné hospodářské pomoci. Student se v ní vraci do období po 2. světové válce až do pádu komunistických režimů v Rusku jeho středo a východoevropských satelitech. Žák na RVHP pohlíží z ekonomického hlediska v kontexu geopolitického vývoje v období studené války.

V jiném stánku mi vystavující představil práci, která velmi zasvěceně popisuje vývoj stability české koruny. Vzhledem k mému ekonomickému zaměření mě zaujala i tím, že sám dochází k některým závěrům z besedy s ing. Janem Vejmělkem, který navštivil naše třídy 3. ročníku (také tomuto tématu zde budu věnovat článek). Práci napsal žák 3. ročníku střední školy, který se podle svých slov věnuje tomuto tématu je od nástupu na střední školu.

Moderní metody výuky angličtinyVelmi zaujatě hovořila o své práci i jedna studentka pražského gymnázia, která pro svoji práci využila vlastní zkušenosti s doučováním zaostávajících mladších žáků základní školy v době covidu. Svoji sočku nazvala "Moderní metody ve výuce angličtiny."

Robotická stavebnice - foto ČVUTHledal jsem i vystavovatele z našeho kraje. Zastavil jsem se u stánku střední školy ze Sezimova Ústí, kde jsem se se zájmem seznámil s robotem na dvou kolech, který jezdil po stole a pomocí gyroskopu vyrovnával svoji polohu a vyhýbal se překážkám. Robot je složen ze standardní robotické stavebnice (viz obrázek) vlevo. Student mě seznámil i se zdrojovým kódem programu a vysvětlil, že poněkud trhaný pohy robota není chybou probramu a větší vůlí mechanických dílů, které ovládají pohyb koleček.

Další podrobnosti přinesu.

Článek o letošním Stretechu