fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31 1
Informace k provozu školy od 1. záři 2021 a k testování žáků Covid
Měsíční plán akcí: září 2021
2 3
První zasedání školské rady v nově zvoleném složení
4
(Po)maturitní ples 4.A (2017-2021)
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
EVVO: Jizerské hory
EVVO: Grafitový důl Český Krumlov a Rozhledna Kleť
15 16 17 18 19
20 21
TalentAkadamie 2021
22 23 24 25 26
27 28 29 30
Logická olympiáda 2021 - přihlašování
1
Aplikace Bakaláři (aktuální stav)
Měsíční plán akcí: říjen 2021 (aktualizováno)
2 3
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Spoření > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_10

Ověření ve výuce: Třída 6.X Datum: 29.11.2013


SPOŘENÍ

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: spoření, anuita, střadatel

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmemy spoření, anuita a střadatel. Tento DUM je součástí sady a navazuje na další materiály.

Žák se seznámí se základním pojmy. Součástí DUM je jeden řešený a jeden neřešený příklad. Učitel řídí diskusi se žáky. Důraz je kladen rozdíl předlhůtního a polhůtního úročení, vliv inflace na úspory a časovou hodonotu peněz. Žak je důsledně veden k rozpoznání, kdy zadávat úrokou míru v procentech a kdy jako desetinné číslo. Své znalosti si žák oběří v testu, který může opakovat stiskem F5. Výsledek získává okamžitě.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.