fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30
Logická olympiáda 2021 - přihlašování
1
Aplikace Bakaláři (aktuální stav)
Měsíční plán akcí: říjen 2021 (aktualizováno)
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
MATURITA V ROCE 2022 (doplněno)
15 16 17
18 19 20 21
Vize Česka
22
pIšQworky
Vize Česka
Konference Příštích 10 let - Vize Česka
23
Studentský summit (1): Jak jsme se dostali na summit
Studentský summit (2): 1. přípravné setkání
24
Logická olympiáda 2021 - výsledky
25
Ředitelské volno 25.-26.10.2021
26
Ředitelské volno 25.-26.10.2021
27
První letošní soutěž v Psaní hravě
28 29 30 31
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Spoření > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_10

Ověření ve výuce: Třída 6.X Datum: 29.11.2013


SPOŘENÍ

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie, Ekonomika a finance

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: spoření, anuita, střadatel

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s pojmemy spoření, anuita a střadatel. Tento DUM je součástí sady a navazuje na další materiály.

Žák se seznámí se základním pojmy. Součástí DUM je jeden řešený a jeden neřešený příklad. Učitel řídí diskusi se žáky. Důraz je kladen rozdíl předlhůtního a polhůtního úročení, vliv inflace na úspory a časovou hodonotu peněz. Žak je důsledně veden k rozpoznání, kdy zadávat úrokou míru v procentech a kdy jako desetinné číslo. Své znalosti si žák oběří v testu, který může opakovat stiskem F5. Výsledek získává okamžitě.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.