fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31 1
Stretech 2022
Měsíční plán akcí: červen 2022
StreTech 2022 se nám vydařil
Vyvěšení plakátu na maturák na vstup školy
1.6. Den dětí
2 3 4 5
6 7 8 9 10
Vyhlášení 2. kola přijímacího řízení
11 12
13
Výsledky 2. kola přijímacího řízení do 4G
14
Výsledky 2. kola přijímacího řízení do 6G
15
Primáni v Táboře
16 17 18 19
20
Odjezd na sportovně turistický kurz
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1
Prázdninový provoz pro veřejnost 1.7.2022 - 31.8.2022
2
Prázdninový provoz pro veřejnost 1.7.2022 - 31.8.2022
3
Prázdninový provoz pro veřejnost 1.7.2022 - 31.8.2022
Drobečková navigace

Úvod > Statistika a finance > Charakteristiky polohy > Metodika

Výukový materiál

zpracovaný v rámci projektu

Investice do rozvoje vzdělávání

Pořadové číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.0223

Šablona: III/2

Sada: SFM

DUM: VY_32_INOVACE_SFM_03

Ověření ve výuce: Třída 2.A+6.X Datum: 13.9.2013


CHARAKTERISTIKY POLOHY

Předmět: Matematika a její aplikace, Informatika a informační a komunikační technologie

Ročník: 2. ročník

Kličová slova: průměr - aritmetický prostý i vážený, geometrický, harmonický, Excel - statistické funkce

Jméno autora (vč. titulu): Ing. Jiří Školník

Škola - adresa: Gymnázium, Milevsko, Masarykova 183


Metodika pro učitele

Cílem DUM je seznámit žáky s základními charaktistikami polohy (středními hodnotami). Žák určí vhodnost užití určité charaktestiky pro příslušný znak konkrétního statistického souboru. Tento DUM je dílčím materiálem sady a přináší nezbytnou teorii pro zvládnutí dalšího učiva.

Žák se seznámí se základním pojmy, ověří si jejich zvládnutí na praktickém příkladě v tabulkovém procesoru na základě přiloženého souboru. Použitý statistický soubor je určen pro i další DUMy. Učitel řídí diskusi se žáky. Vede žáky ke správně volbě vhodně charakteristiky polohy. Své znalosti si žák ověří v testu s pěti uzavřenými otázkami. Nové spuštění testu je možné stiskem klávesy F5.

DUM je možno začlenit ve fázi výkladu, opakovaní a procvičování učiva. Lze jej využít pro samostudium žáka.